Diskussion: Energisparläget

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av difference, 3 okt 2013.

  1. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Så kan det vara. Men sådana ska heller inte komma och säga att det inte är någon skillnad. När det uppenbarligen är det.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Vad man menar är att de att skillnaden är så försumbar att det är oviktigt att tala om, och antyder därmed att de som faktiskt talar om skillnaden gör en höna av en fjäder, så att säga.
     
  3. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Sure. Men de som tycker den är försumbar bryr sig nog inte så mycket om telefonerna överhuvudtaget. Eller så är de grymt nojiga över batteritid och tycker det är värt att ha en långsammare telefon.

    Jag tycker inte att skillnaderna är försumbara, långt ifrån. Går märkbart snabbare att starta de flesta apparna. Snabbare att scrolla runt osv.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
  4. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Nu är du verkligen ute och cyklar.

    En HTC One i energisparläge presterar enormt mycket mer än high-end smartphones för två-tre år sen. Det du säger är ju bara rent irrationellt nörderi. Bigger is better, helt utan eftertanke och reflektion.

    Jag skulle säga att de som vet hur man optimerar sin användning och kan få ut det mesta av sin batteritid och telefonens funktioner är de som bryr sig absolut mest om sin telefon.
     
  5. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Scrolla runt? Jag märker ingen skillnad. Har testat hela veckan, en dag med, en dag utan. Jag märker ingenting. I ett blindtest skulle ingen märka skillnad. Försumbart är mellannamnet.
     
  6. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    WT:

    Lol. Någon tog åt sig.

    Ja, är man nöjd över att en ny high-end-lur är snabbare än flera år gamla telefoner så visst. Det var vad du skrev.

    One med energisparläge slår ju S4an utan det påslaget. Så jag har aldrig sagt att One är långsam med energisparläge på. Men den är märkbart snabbare utan. Vilket inte är så konstigt?!

    Du tolkade jävligt snett. De som kör energisparläge kommer troligtvis göra det föralltid, även när telefonen blir relativt långsam. För det är svårt att helt plötsligt slå av det när man vant sig vid 20% mer batteritid. De bryr sig alltså inte om att maximera prestandan! Comprende?

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
    Last edited: 11 okt 2013
  7. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Så bara för att Du inte märker det så gör ingen det? Du påstår att jag ljuger när jag märker skillnad i scrollandet? Håhåjaja!

    För övrigt är inte scrollandet den stora skillnaden. Det är uppstarten av appar. Helt klart stor skillnad. Upplevelsen blir så mycket bättre. En redan kvick lur med energisparläget (som sagt) blir ännu kvickare!

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
  8. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Förstår ärligt talat inte varför vissa gnäller som små barn gällande detta konstaterande. För det är just ett konstaterande. Varför skulle telefonen INTE vara långsammare när man klockar ner processorn?!

    Har aldrig sagt att energisparläget är värdelöst. Tvärtom. Det är skitbra på flera sätt. Dels för de som vill köra det hela tiden och gör ett aktivt val att göra det. Men även när batteriet börjar ta slut och man behöver spara kräm (det slås ju på automatiskt vid 15% kvar).

    Ni behöver inte vara så svartvita.

    Det enda jag skrev är att det märks att telefonen blir snabbare med det av. Vilket är väntat eftersom energisparläget som standard gör processorn långsammare för att spara batteri.

    Sen kan man ju ställa in så att energisparläget inte gör processorn långsammare. Men då sparar man nog inte speciellt mycket kräm i batteriet.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
    Last edited: 11 okt 2013
    Poteta gillar detta.