Engadet recenserar Xperia PLAY 6/10

Diskussion i 'Xperia Play' startad av Laplace, 28 mar 2011.

  1. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

  2. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Sågad :/
     
  3. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    inte riktigt väl? läste förvisso inte, men såg recensionen. skulle inte säga att den blev sågad alls.
     
  4. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Sågad och sågad. Den fick 6/10..
    Det var mest skärmen som var ljussvag och att det kunde vara bättre prestanda på hårdvaran som de klagade på.
     
  5. peter1904

    peter1904 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Inte blir någon särskilt sugen på att köpa Play efter den recensionen så jag skulle nog kalla de en sågning.

    Skickat från en fantastisk liten telefon...
     
  6. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    6/10 är sågad för en produkt som lovar så mycket och får ett ytterst mediokert betyg för mig tyvärr

    Får se om GSMarena får upp en review snart då gsmarena är klart utförligare än engadget
    Kanske swedroid har en egen på g?
     
    Last edited: 28 mar 2011
  7. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    begreppet sågat går isär väldigt mycket här ser jag.
     
  8. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Finns ingen anledning att hetsa upp sig. Recensioner är alltid subjektiva och Engadget recenserar telefonen utifrån highspec-glasögonen när det gäller telefoner. De är knappast några gamers och verkar inte ha direkt koll på hur spelbranschen fungerar. Att telefonen inte har en dubbel processorkärna spelar ingen som helst roll för om den ska lyckas som spelmaskin eller inte. I så fall skulle både Nintendo DS och Wii ligga sist då det gäller konsolkriget. Nu är de störst och inget annat. Allt hänger på om någon gör några bra spel till maskinen och inget annat. Bara att kunna spela emulatorer på Xperia Play med riktiga knappar borde vara nog med motivation för många gamers. Dessutom kan Play spela allt som finns på Market för tillfället och de få titlar som sägs vara Tegra 2 exklusiva är jag helt säker på skulle kunna köras på en Play utan problem. De spelen som finns är inte direkt några grafiska monster. Kan de inte köras så är spelet förmodligen dåligt optimerat.

    De må vara att den har svag skärm. Märkligt nog har jag aldrig tänkt på det i alla de andra videos man sett. Borde inte mjukvara kunna fixa det problemet?

    Att klaga på att det inte finns en hel hög med exklusiva titlar till Play är också ganska löjligt. Så ser det alltid ut när ny hårdvara släpps. Titta bara på 3DS. Där är det gamla portningar av spel som regerar. Street Fighter 4, Rayman osv. Nu har 3DS givetvis redan en stor skara utvecklare som vet att den kommer att sälja, men det jag menar är att det fortfarande finns en stor möjlighet att Xperia Play skulle kunna lyfta som spelplattform/telefon om det vill sig.

    Problemet är att det är svårt att recensera Play. Hur ska de se på mackapären? Ska man se den som en spelkonsol eller telefon? Att hävda att det inte finns tillräckligt med exklusiva titlar vid release borde inte få påverka betyg på det sättet som den gjort, inte när det kommer finnas 50-spel som faktiskt är anpassat åt den vid release. Det tyder ändå på att utvecklarna är intresserade och vill testa sig fram, vilket kan leda till fler spel i framtiden.
     
  9. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Engadgets recension är ett utmärkt exempel på varför man inte skall ge ett sifferbetyg i recensioner då vissa läsare endast tittar på det. Mycket bättre att göra som Swedroid med en sammanfattning av bra och dåliga egenskaper.

    Optimus 2X fick också 6/10 hos engadet isåfall blev den också sågad...
     
    Last edited: 28 mar 2011
  10. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag kan hålla med dig där faktiskt. Sifferbetyg är inte alltid optimalt.
     
  11. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Tycker den är alldeles för högt prissatt för motivera vad man får. Det kan vara förståeligt att ha en lite sämre skärm och kamera, men då får den inte kosta över 5k. Neo har ju i princip bättre hårdvara.

    Den borde ligga runt 3.5-4k och konkurrera i mid-end segmentet. Då hade den varit riktigt intressant samtidigt som SE hade sålt många och kunnat bygga upp ett "ekosystem"
     
  12. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Men Iphone blev väl knappast populär för att den hade ett billigt pris? Den kostar mer än en Xperia Play.
     
  13. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Går inte att jämföra Apple och SE. SE och framförallt Sony har gjort det misstaget att tro att de är som dem och sätta för högt pris. Det finns bara ett företag som kan prissätta sina produkter så och det är Apple.

    Iphone och Apple är en livsstil
     
    Last edited: 28 mar 2011
  14. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jaha, så vissa är finare än andra även om det bara är yta? OK. Visst Apple är ett eftertraktat märke, men jag håller inte med dig i ditt resonemang. Dessutom är SEs telefoner flera tusen kronor billigare än Iphone. SE sätter höga priser - Apple närmast idiotiska.
     
  15. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag håller med Apples priser är idiotiska, problemet är att de kommer undan med det. Det gör inte SE. Men jag vill se Swedroids test på Playen, tror att Swedroid kan ge en mera rättvis bild. Tyckte inte att Engadgets review är riktigt rättvis.
     
  16. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Ja det är helt sjukt. Stör mig som fan på det, men så är det. Dumma idioter här i sthlm som knappast behöver en iphone pantsätter saker för att kunna köpa den. 90% av alla idioter som sitter på tunnelbanan med den behöver knappast funktionerna men köper den för att den är "inne".

    Iphone är en grym telefon och hade lätt kunnat köpa en ny (ska dumpa min för arcen nu :)). Men att alla idioter som köper den och tror de är "inne och moderna" (främst medelåldersmänniskor) gör att jag aldrig kommer köpa en igen.

    Apple har lyckats skapa en kultur, respekt till dem.

    Sry for off-topic.

    Men tillbaka till priset på playen. Play riktar in sig lite yngre imo, typ 15-25 kanske, som inte är överdrivet köpstark heller. Tror de skulle tjäna på att prissätta den lite lägre.
     
  17. Fettkeewl

    Fettkeewl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Man blir ju lite ledsen när man läser recensionen men men..

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  18. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Lite lustigt att engadgets upplevelse av skärmen är så annorlunda mot övriga som testat den. Glömde de kanske att sätta skärmens ljusstyrka till max? ;)
     
  19. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Nämndes ju dock i recensionen att ljusstyrkan som default var på max
     
  20. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Skit i reviewn, jag litar inte speciellt mycket på reviews när jag ska handla telefoner utan prövar själv. Ngadget ser inte ut att ha ett speciellt bra recensionsteam ändå ;)