Engineering SPL HBOOT-1.33.2005

Diskussion i 'Magic' startad av sleepr, 23 jun 2009.

1. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    45 741
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Riktigt roligt att det fungerar.

Anledningen till varför inte kameran+wifi fungerar beror som bekant på att hårdvaran i den HTC-märkta versionen av Magic, dvs PVT32A, skiljer sig från Google-märkta PVT32B, vilket innebär att ION eller någon annan ROM som inte har stöd för PVT32A, inte fungerar korrekt med bland annat kamera+wifi. Vad som behövs är en ROM där man lägger in en kernel som har stöd för bägge dessa versioner.

Då PVT32A uteslutande verkar vara HTC-märkta mobiler och inte Google-märkta, så kommer Vanilla-droid nog aldrig ha officiellt stöd för PVT32A, därmed räcker det inte med att man bara byter till en nyare kernel från den senaste Google-builden. Man måste utgå från den kernel HTC skeppar med sina lurar, tror jag i varje fall.

Sålunda bör än så länge bara Daldroid:s ROM och ev. Rogers-ROM:en (tror de kanadeniska lurarna är baserade på PVT32A med) ge full funktionalitet.

Ännu en anledning att välja en Google-märkt lur, en anledning som nog väger tyngst av alla hittills.

3. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

var kommer namnet PVT32A ifrån? A får den ju att låta äldre, men det känns lite märkligt.

4. simon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hittade detta,
    http://code.google.com/p/android-roms/
    Om man byter radio oxå?

Och denna URL: http://droidappz.com/showthread.php?t=417
    var man tydligen tvungen att byta ŕadio för att använda hans ROM.

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    45 741
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är tveksam till om det kommer fixa problemet, lurarna skiljer sig som sagt hårdvarumässigt. Att byta till en radio som följer med PVT32B (som jag tror att denna gör) kan hjälpa för kompatibiliteten med olika ROM-filer, men huruvida det hjälper med hårdvarukompatibiliteten är jag tveksam till.

Har du hittat en dump på radion som följer med din telefon? Dessförinnan skulle jag inte rekommendera att byta radio på luren, då du då inte kan flasha tillbaka om det skiter sig.

Att byta radio är annars riskfritt, fungerar den inte så kan OS:et hänga sig eller funktioner falla bort, men man kan alltid starta telefonen i fastboot- eller recovery-läget igen.

6. simon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nä precis. Men en kernel kan väl inte vara så svårt att slänga ihop. om man har configen. så behöver man tydligen en crosscompiler.
    hehe jag har en NAS-Disk en western-digital och den har en ARM processor i :) kanske skulle kompilera en kernel på den ? :)
    Glömde säga att det är linux på den. och jag har haxxat den så att jag kan ssh:a in till den. håller ju nu på att kompilera transmission-webinterface-server blabla (torrentklient)

7. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Crosscompiler finns ju redan för G1 och många ARM så borde vara kompatibla med Magic med?

8. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tror det kan vara mer komplicerat än att bara använda den medföljande kompilatorn där. Finns massor med varianter på ARM. Dessutom är den nog ganska seg på att kompilera ;)

9. simon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

OERHÖRT! :)

haykurorogers magic: heres your root: http://bit.ly/xcx6Y and heres the technical details: http://bit.ly/xdGGc tools are here: http://bit.ly/5N9XD

Finns det nånstans en lista med bilder med tex rogers. Tänk om det är en rogers vi i norden har?

Last edited: 28 jun 2009
  10. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Goa:
    Håll oss gärna uppdaterade ang. service ärendet. Hojta till om du fått en ny lur.

11. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

jodå jag ska, just nu är den enbart registrerad för service hos anovo.se och jag väntar med spänning om vad dom kommer säga om telefonen.