Fråga: Enkel Backup för HTC Sensation XE?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Fastidious, 7 feb 2012.

1. Fastidious

Fastidious Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har kollat HTC Sync och letat på nätet nu en massa. Finns det inget officiellt verktyg till HTC Sensation XE för att synka hela telefonen. Dvs plugga in och köra bara. Har haft iphone tidigare och om man ska säga något positivt så är det ju isåfall att det är sjukt enkelt att göra backup.

Jag har förstått att man kan göra backup på sina kontakter till SD-kortet, men det hjälper ju inte mycket när man tappar bort telefonen, den blir snodd, slängd i ån eller motsvarande. Jag vet också att man ju synkar kontakter till google, men om kontakterna på någotvis av någon skulle försvinna och man synkar försvinner de väl på gmail också? Hade en kollega som råkade ut för det.

Bland dagens tekniska lösningar och smartphones blir man lite mörkrädd om det inte ens finns en enkel backup-lösning.

Jag undrar alltså:

1) Finns det någon lösning för att synka hela telefonen. Dvs på det sättet att jag kan plugga in en ny motsvarande telefon och få tillbaka allt?

2) Om inte, hur löser ni, eller skulle lösa, backupfrågan?

Tacksam för svar

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Kontakter och kalender kan du ju synka automiskt via ditt googlekonto, alla appar har du ju på market, dom är ju också kopplade till ditt googlekonto. När det gäller sms, telefonhistorik, spellistor, inställningar mm så finns det ett antal backupappar där man även kan lagra en del online. Jag använder MyBackup Pro, det kostar väl ett par tior, men det är det värt, tycker jag.
    När det gäller filer mm på sd-kortet så är det ju enkelt att bara kopiera över rubbet till datorn. Iofs så kan du ju få att alla bilder automatiskt skickas upp till picasa via ditt googlekonto. jag använder inte den funktionen själv, så jag kan inte säga hur bra den funkar.

Möjligt att man kan lagra något via htcsense-kontot, jag kan inte kolla det just nu eftersom jag kör ics och htc har inte stöd för det ännu.

3. jokke.holmkvist

jokke.holmkvist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+
    tar inte google backup på allting nu under "inställningar - sekretess - säkerhetskopiera mina inställningar" ?

4. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

antingen synkar du mot google eller så använder du My phone explorer som jag tycker är överlägset för o synka sms kontakter kalender o bilder.