Enkel och inte alltför dyr platta till gamling

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av cogli0ne, 12 apr 2016.

  1. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag söker en rätt simpel och inte alltför dyr platta som vi ska ge till en äldre släkting i utlandet. Den kommer i princip endast att användas för att skypa, hon har aldrig använt en smartphone eller platta förut.

    Några tips på prisvärda plattor som inte är fyllda med bloat eller krångel?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Då du skriver att det är till en äldre som ska använda den till Skype så tycker jag du borde kolla på storlek kring 10".
    Kanske räcker det med beggat?

    De som finns att köpa här är väl inte direkt fyllda med bloat eller krångel. Får hon bara hjälp med att göra det enkelt att hitta det hon behöver så borde det gå bra.
    Självklart tar man bort allt hon inte kan tänkas behöva.

    Själv kör jag en äldre Huawei Mediapad 10 Link+ och den fungerar alldeles utmärkt för enklare saker som surf och enklare spel.
    Sambon kör på en Chuwi Hi 8, också bra, ungarna kör på varsin Asus Memo pad 7 och de presterar väldigt bra på det mesta med tanke på vad jag gav för dem.
    Och jo vi har Skypeat en del på alla dessa och det fungerar alldeles utmärkt.

    Min erfarenhet är att du kan skippa de absolut billigaste som te.x Denver, och då hamnar man uppe på ca 1500kr.
    Dessa tre är framtagna ytterst snabbt.

    Lenovon på Dustin skulle jag gått på, med 2Gb RAM och högupplöst skärm slår den det mesta i den prisklassen!


    http://www.elgiganten.se/product/da...uawei-mediapad-t1-10-9-6-surfplatta-8-gb-wifi


    http://www.elgiganten.se/product/da...acer-iconia-one-10-surfplatta-16-gb-wi-fi-vit

    https://www.dustin.se/product/50108...urce=criteo&utm_medium=remarketing&ssel=false
     
  3. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!
    Den sista såg intressant ut. Noterade att det inte var med moms så det blir 2047 kr med moms och frakt. Hittade samma platta på netonnet för 1690 ink moms och frakt, så jag tror jag slår till på den.
     
  4. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Men satröv.
    Hur kunde jag missa det.

    Skickat från min XT1562 via Tapatalk