Enklaste emulatorn med betalapps

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Dirk Diggler, 12 apr 2010.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Ja.. problemet är väl att ingen har gjort en riktigt enkel guide bara (vad jag vet). I princip ska du bara ladda ner SDK:n plus en update.zip fil och göra lite inställningar.

Ett annat alternativ är om du kan få tag på ett utländskt simkort, tex uk eller usa. (behöver inte vara laddat med pengar, bara använda wlan istället)

3. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Den är ju iofs rätt smart. Bara att be någon köpa något som ett kontantkort i USA eller UK så är det ju kirrat.

Men då måste jag väl använda mig av något annat google-konto? Eller kan man dubbelköra samma google-konto på det svenska, och den utländska, sim-kortet?

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jajemen.. Det är det man gör i emulatorn också. Det enda du behöver göra före är att koppla ditt google konto till Google checkout. Fast det kan du göra oberoende av vilket land du tillhör.

5. farmarn

farmarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

6. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Får du inte exploren att fungera så har jag gjort ett litet vbscript som du kan använda.

Kolla sida 2 för lite bilder med

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tack grabbar. Blir nog till att hitta ett SIM-kort på Ebay då saker inte fungerar att installera på min jobbdator. Inget som skriver register i alla fall.

Vad för SIM-kort skall man köpa ifrån ebay btw?
    UNACTIVATED T-MOBILE SIM CARD
    T-MOBILE SIM card (not prepaid)
    T-MOBILE USED SIM CARD TO BOOT OR UNLOCK T-MOBILE CELLS
    NEW T-Mobile To Go Prepaid SIM Card With 10 Min Credit

Finns ju lite olika.

Last edited: 13 apr 2010
  8. bgrN

bgrN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man gör en android virtual device så säger guiden att man ska använda android 1.6 varianten, vilket är högsta versionen av "system image" som går att tanka i steg 2, jag har en HTC legend och har Android 2.1, kommer jag fortfarande kunna använda alla addons jag tankar hem om jag kör med 1.6 inställningarna eller får jag vänta alternativt googla fram en "system image" för 2.1?

9. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Nån som kokar ihop romar kan ni förse dig med en 2.1 "system image" om du frågar snällt ;)

10. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Som sagt, anledningen till att man ska välja 1.6 är för att det är den högsta versionen det går att enkelt få system.img till. (Det beror på att 1.6 är den högsta versionen av Android som släppts till ADP1, tror jag)

Hittar du en system.img från 2.1 som funkar till emulatorn så är det fritt fram, men jag är ingen utvecklare så jag vet inte om man kan ta vilken som helst eller om emulatorn är lite kräsen på den punkten.

Hur som helst så finns risken att de betal-apps som du laddar ner inte fungerar på 2.1, men för de mer populära apparna är risken i princip obefintlig.

Ett tips är att läsa kommentarerna, står det en massa "Doesn't work on 2.1" eller "Don't work on Nexus One :'(" så ska du inte ladda ner den.
    Om det däremot står "Works nice on my Nexus" (Nexus One kör ju som bekant 2.1) så är det fritt fram. :)
    Dessutom brukar många av de populära betalappsen ha gratis lite-versioner som man kan testa innan man köper den.

Last edited: 13 apr 2010