Problem: Epost, drar väldigt mycket Internet data?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av PickOwned, 26 jun 2012.

1. PickOwned

PickOwned Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Min mamma har en Samsung galaxy sII (jag själv har en htc DHD, så det skiljer sig lite).

Hennes Epost app drar väldigt mycket Internet data. Hon har ett abonnemang hos tele2 med 3gb fri surf (tror det är snackis) och när man kollar på telefonen så använder hon redan efter 20 dagar 3gb och om man kollar på tele2 hemsida (mitt tele2) så står det att hon är uppe i 6gb!. Det ända hon gör på telefonen är att få mail och är inne då och då på facebook. Hon använder ofta WIFI också.

Då man går in på data användning så står det att eposten drar ca 2gb data. (låter väldigt mycket)? Så jag undrar, är det någon inställning som är fel i sgs2? För hon får inte så mycket mail att den ska dra 2gb. Hon kanske får 1-2 mail varje dag, och för de mesta så öppnar hon de inte ens på sin telefon.

Det står också i data användningen att det är i "bakgrunden" som det drar mycket. Men jag vet inte hur man gör på sgs2:an att minska hämtningen i bakgrunden, på DHD så går man in på synk och väljer typ 1 gång om dagen. Men då jag ändrade frekvens(någonting) i epost inställningarna till aldrig, så får hon ändå meddelande att hon har ett nytt epost meddelande.

Vad kan det vara för fel?