epost och webbsurfning, frågor

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av gurgel, 7 apr 2011.

  1. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    jag har några frågor som rör arcen,
    jag har anslutit mitt mail konto till arcen, men när man får in mail i korgen så syns det inte förän man går in och kollar,på min desire så står det antal mail på själva mail iconen samt att notifierings lampan blinkade, på arcen så ser man ju inte den lampan plus att antal mail inte syns på iconen, är detta någon inställning? eller finns det något annat mail prgram att ladda ner som funkar bättre?

    sedan så har jag upptäck att vid websurfning så hackar det när man scrollar på en webbsida,är det någon mer som har upptäck det, eller är det bara hos mig?
    är det någon iställning jag missat?
    jag har även startat om telefonen i fall det är någon process som ligger och drar mycket, men det hjälper inte.
     
  2. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Har du ställt in att den ska synka då? Det går ju att välja hur ofta den ska synka mejl...:P
     
  3. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    I webbläsaren tryck på meny knappen. Välj sedan Mer -> Inställningar
    Där bör du hitta ett alternativ om plugins klicka på den och ställ den till on demand.
    Skulle vilja ge den svenska översättningen men kör på engelska i min arc så är inte säker på hur hemskt de översätter det. Hur som helst det borde göra att flash inte laddas när du surfar som ska underlätta en hel del. Vill du se på något flashklipp så kan du fortfarande trycka en gång på det så laddas det in ändån.

    Vad det gäller mailen är jag inte säker. Synkar mot gmail själv och där får jag bara en ikon i notficationbaren oavsett hur många mail jag får. Det är standard android att göra så. Kan vara så att det var en HTC funktion som SE inte har tagit efter.
     
    Cim-Inc och gurgel gillar detta.
  4. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    ja det är inställt på en timma, men även om jag klickar på mail programmet så startar ju syncningen direkt , det är inte det som är problemet,o jag kollar mailen i slutet på kvällen så kan det ligga 5-10 mail där som jag inte fått någon notifiering om
     
  5. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag skickade just ett mejl till min gmail. Telefonen plingade och notifieringslampan blinkar grönt.
    När jag öppnar telefonen syns en M-symbol längst till vänster i notifieringsbaren.
    Drar jag ned baren syns mejlet med titel, avsändare och klockslag.
    Klickar jag på det kommer hela mejlet upp på skärmen.