Era åsikter efter en längre tids användning

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av scsi, 2 aug 2010.

  1. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade du på det som följer med eller körde du helt utan? Jag har det medföljande och har ett par rejäla repor som jag hoppas bara är i skyddsplasten.
     
  2. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    när folk klagar på att jag hörs dåligt brukar det bero på att jag håller luren med höger hand vid och har lillfingret som stöd under telefonen och således rakt över mikrofonen :D
     
  3. mij

    mij Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag satte på det medföljande men det kom hundhår och blev massa bubblor under så jag tog bort det direkt. Jag tänkte att så jävla känslig kan väl en mobildisplay inte vara, men ack så fel jag hade.:mad:
    Om jag inte minns fel så var det medföljande skyddet ganska tjockt så du behöver nog inte oroa dig. :)
     
  4. thesslin

    thesslin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har inga problem med min.... vanlig aktsamhet gäller .... och det är ju ingen iPhone.....min g:a iPhone efter 2 års användning inte hade några repor alls :) Men nu är det ju en viss prisskillnad på telefonerna så jag behandlar min mini lite 'mjukare' bara
     
  5. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Från 3GS till Mini Pro

    Jag fattade inte hur folk kunde ha annat än iPhone, och dom som hade en ojailbreakad iPhone fick banne för att de inte breakat och föreläsningar om varför dom borde breaka.

    Efter att ha skickat min iPhone på reparation, och blivit avgiftad så bestämde jag mig för att sälja den och köpa en Mini Pro.

    Mini Pro är som en 3GS fast bättre! Fördelen med en iPhone är skärmen men storleken på en Pro uppväger detta med råge.
    Sååå underbart att slippa iTunes!

    Min kompis har en vanlig Mini, personligen så skulle jag inte vilja vara utan ett fysiskt tangentbord. Du kommer skriva snabbare än på din iPhone när du väl vant dig, typ efter två timmar!

    Tänk på att det underlättar (läs är ett "måste") att ha ett Googlekonto.

    Det som är negativt är att det endast är Android 1.6, men detta kommer SE ordna i Q4, alternativt är om du rootar och sedan installerar en custom rom!

    Välkommen till den ljusa sidan!
     
  6. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    var det inte i Q3 dom skulle släppa 2.1? el har dom ändrat sej (som dom brukar göra, om det kommer någon uppdatering alls)?:ehm:
     
  7. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jo, senaste officiella budet från SE är Q3. Dock slutet av Q3 som det ser ut, vilket är väldigt nära Q4. :)
     
  8. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En annan sak förresten: Fick faktiskt grymt ont i handen efter ett par veckors ihärdigt användande på bussen, smärtan påminner om karpaltunnelsyndrom men sitter mitt i handflatan. Började byta mellan vänster och höger hand och inte hålla telefonen på samma sätt för länge, då blev det bättre. Kan vara att tänka på om man har stora händer :P
     
  9. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 139
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    2.1 testas flitigt, både av Sony Ericsson själva och av XDA, som kommit över test-ROMs av uppdateringen. Helt avlägsen är den nog inte.
     
  10. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag var nöjd med telefonen men kunde tyvärr inte använda den efter ett tag på grund av den usla usla batteritiden, var tvungen att ladda 2ggr per dag. Helt oacceptabelt. Gick tillbaka till min Nokia E71 :) väldigt synd för minin hade potential.
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag tror ditt problem skulle lösas om du uppdaterade din mobil till den senaste. MIn x10mini har hållt ungefär 2 dagar... (förutom idag, då jag har lyssnar på musik i några timmar och surfat massor.... he he) Så idag höll den kanske inte hela dagen. Men helt klart stor skillnad.

    Måste också hålla med att X10 mini/mini pro är helt klart välbygggda, och skulle faktiskt föredra detta interface som SE knåpat ihop framför vanilla. Synd man inte kan ha det i Stora X10... :-) Saknar fortfarande 1fingers ZOOM som finns i Mini om man tittar på bilder vill säga. Visst har SE snålat på blåtandsprogramvaran i den här mobilen, och det som finns att ladda ner gratis ifrån Market är uselt. Men det kommer som sagt 2.1 snart. Jag skulle rekommendera mobilen. Som är gedigen. Håller även med om att det är en fritidsmobil till stordel. Inte tar jag med min 4" X10 ut i skogen eller på stranden, nä, då kommer X10 mini med. Och helt klart skillnad på kvalitet. SE har verkligen rykt upp sig.
     
  12. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Redan uppdaterad med det senaste sedan länge , ingen skillnad :)
     
  13. Josefsson

    Josefsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är överlag väldigt nöjd med min, fast batteriet tar slut liiite för snabbt även för mig.
    Det kan dock bero på att jag fortfarande håller på med den hela tiden ;)

    Off topic:
    Dragontrumpetare, jag känner igen ditt nick.
    Hängde du inte på esato för 6-7 år sen när man hade en SE T300'a med mophun spel?
    Ah mophun, det var framtiden det! :D
     
  14. Droidroids

    Droidroids Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skriver detta meddelande med min SE X10 mini pro, och efter en dryga månads användning så måste jag säga att det är den mest beroendeframkallande mobilen jag någonsin ägt :) både jag och min flickvän köpte våra samtidigt och brukar avsluta dagarna med att kolla apps, spela osv. Tangentbordet gör allt, finns ingen anledning att köra utan.

    Det enda negativa jag kan komma på är just mjukvaran till kameran, som någon redan nämnt. Hoppas på en trevlig uppdatering snart...
     
  15. soyd

    soyd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det enda jag har stört mig på, på min PRO är:

    Att då man ringer någon som i slut ändan inte svarar, eller går direkt till mobil svar. Så blir det ganska ofta att man råkar lämna ett meddelande... Efter som att skärmen blir svart och man måste först låsa upp den och sedan trycka "lägg på" vilket ibland resulterar i att man inte hinner lägga på...

    Nu har jag inte forskat så mycket på problemet då det inte händer så ofta men finns det kanske en smidig lösning ?

    Eller finns det en snabb knapp att trycka lägg på, för att avsluta samtalet ?

    /mvh soyd
     
  16. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    tänds inte skärmen efter en sekund eller 2 då du flyttar den från örat? jag låste också alltid upp den för att lägga på från början... sen kom ja på att dom kan ju it va så dum så dom gör en telefon man måste låsa upp för å lägga på luren på:D
     
  17. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skrev nyss om det i en annan tråd; luren har väl en "närhetssensor" (eller vad SE nu kallar det), den uppe till vänster, ovanför "Sony Ericsson"-namnet och till vänster om lurens lilla högtalare för samtal.
     
  18. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det har den, men även den kan vara lite långsam :P
     
  19. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Nja, tror mer det är den där g-sensorn (den som vet om man har telefonen i porträtt- eller landskapsläge, som känner av om man håller telefonen upprätt (pratar i telefon t.ex.) eller håller den mer vågrätt (tar ner den från örat för att lägga på t.ex.). Ursäkta den oerhört försvårade förklaringen :D
     
  20. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Ljussensorn känner av när du har telefonen vid örat eller inte samt justera ljusstyrkan på skärmen. Accelerometern används inte till detta utan används till att bestämma i vilket läge du håller mobilen etc. :P