Era åsikter efter en längre tids användning

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av scsi, 2 aug 2010.

  1. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    I whish. Nä, nu är det slut på det roliga. Verkligheten har sprungit ikapp. :)

    Jo då. Lite grann som dig nästan (dock lite mindre samtal), totalt 2-3 timmar FM radio, lite WIFI surf, laddat ner någon app, synkat, testat XiiaLive, 5-10 min samtal och säkert något mer jag glömt bort (vem minns allt man gjort de senaste 4-5 dagarna ;) ).

    När telefonen var ny och jag var på semester klarade den strax under 5 dagar på en laddning i standby. Nu efter en månad och med en förbrukning på ca 10% per dygn i stadby, skulle jag nog klara 8-9 dagar.

    Enligt tidningen Mobil har Mini Pro bättre batteritid än vanliga mini. Om detta stämmer måste den ju nästan vara i paritet med era 5800 med tanke på batteritiden på min mini. ;)

    I ärlighetens namn hade jag inga höga förväntningar alls på batteriet då jag köpte mini och var inställd på att behöva ha laddare även på jobbet, så på den punkten har den överraskat positivt även om man givetvis skulle velat ha ännu mer. ;)

    Jag kör orginal homescreen. Till skillnad mot många andra, så gillar jag den skarpt. AppKillers rör jag inte ens med tång. Inte appar typ JD heller (mina fingrar fungerar tillräckligt bra som strömkontroll). :)


    Oooops! 20% batteri kvar efter 4d och 10h. Det blir nog till att ladda innan jag lägger mig.
     
    Last edited: 11 aug 2010
  2. danne_silver

    danne_silver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Har haft min Mini Pro i drygt en månad nu. Är inte så nöjd.
    När jag drar upp tangentbordet halvt så vänder den bilden. Men när jag drar upp det helt för att skriva, så vänder den tillbaka bilden till stående läge.
    Alltså glapp i slidern redan efter 1 månad. Inte bra :(

    Går att skriva på det ändå. Men när jag tex. trycker på smiley knappen så händer det inget mer än att den ändrar markören som blinkar..

    Och redan efter en vecka så kärvade tangentbordet när man fäller ihop telefonen.
     
    Last edited: 11 aug 2010