Era första intryck

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Dampwall, 26 maj 2011.

  1. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tja skulle vara kul om ni som fått era lurar skulle kunna droppa några rader om neon hur den känns och om ni är nöjda.

    Dra gärna in några bilder på den också gärna med något att jämföra den emot så man får lite perspektiv på den
     
  2. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag tycker att Neo är kalas.

    Det enda jag inte gillar hittills är tangentbordet. Bytte det mot swiftkey. Original skrev jag jätteofta 'fel' på. Tog fel bokstav alltså. Sen gillade jag inte att när jag valde ett predicted ord så la den inte till space efter.

    Med Swiftkey missar jag inte bokstäverna så det är inte fel på touchen iaf.

    Launchern är helt ok , men jag kommer nog så småningom att byta till ADW.Ex igen. Saknar konfigurationsmöjligheter.

    GPSen funkar kalasbra. De e bra ljud i den. Kameran är kalasbra. Formatet passa mig som handsken. Skärmen är kalas.

    Nu efter användning sedan i måndags har jag samma batteritid som jag hade på min rootade Desire med Miui känns det som , 70-75% batteri kvar efter en arbetsdag. I måndags hade jag 9% efter arbetsdag. 8) Håll ut är det enda jag har att säga om det. Det blir bättre.

    Mkt nöjd!
     
  3. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Även jag är mycket nöjd! Det enda jag är missnöjd med är att LED-lampan sitter på sidan av telefonen. MYCKET märklig placering! Om jag vill se om något nytt har hänt sedan sist jag tittade på telefonen så vill jag ju inte titta på sidan av luren, jag vill titta frampå, ovanför skärmen!
     
  4. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jo det är en grymt korkad placering av led-lampan,störande när man tittar i mörkret om det hänt något och letar den där förbannade lampan.

    Jag är sjukt nöjd med neo:n,förutom skalet som är halt. Måste åtgärda med skyddstejp,annan bakdel eller siliconfodral.
     
  5. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kul att höra att ni är nöjda med den och riktigt skönt att höra att ljudet är bra, får ni upp någon volym på den så att man verkligen kan stänga ute allt, har tänkt att använda ett par akg 518 dj till dom vet dock inte hur tungdrivna dom är men en iphone duger gott och väl åt dom enligt mig.
     
  6. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Testade detta på stört. Jag har inte kopierat in så mycket av 'min' musik , men Missquerada och Tranzpotter är helt ok tycker jag och det var inga problem att dra på rejält.

    Max volym är mer än vad jag behöver. Mina lurar är inga värstinglurar på något vis men det funkade mkt bra. (Panasonic RP-DJS400)

    Dom 'mullrade' runt gött på öronen när jag drog på Tranzpotter , och väckarklockan som står igång bredvid med P3 på 'väckningsvolym hördes inte alls.
     
    Last edited: 27 maj 2011
  7. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Du har för mycket eller för dålig handsvett. ;)
    Jag upplever inte detta hala problem.
     
  8. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Härligt att höra detta om ljud-volymen. älskar att kunna spela på tinnitus varning läste swedroids recention om arc och de som testa telefonen fick ju nästan lite ont i öronen vid max volym, sen enligt er så är hårdvara och mjukvara närmast identiskt så då borde ju ljudbilden vara likadan i neo.. Får nog min från e-shop idag, köpte från början en SGS2 som den Samfanboy jag är men den jag fick vart stendöd så det blev till att returnera och börja vänta, vilket jag inte orkar och beställde denna istället med delbetalning 6 månader. Det jag fruktar med denna telefon är att jag är van vid 4" S-Amoled och nu får en 3.7" lcd och är rädd för att jag ska missa när jag skriver haha och sen har jag gillat samsungs notificationlist där knapparna för BT, WiFi, gps, ljudlös och auto rotering genvägarna funnits. tror jag kommer sakna det enormt, kommer ju bli tvungen att använda en av hemskärmarna för detta nu ^^ ( då väljer jag i-landsproblem för 500 tack ) .
     
  9. edge

    edge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag tycker Neon är värd ett omdöme på prisjakt!
    Någon ägare borde göra sin plikt! xD
     
  10. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag undrar över ljudnivån vid samtal. Har nu problem med min X10i att sänka ljudet till så lågt jag behöver. Jag får problem med headsetet och att det inte går att minska ljudet under en viss nivå. Det gäller inte när jag kör media då är jag fri att besätmma själv.
    Frågan är alltså: Kan jag dra ner volymen telsamtal så att den blå markeringen försvinner helt.?
     
  11. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Haha :P

    Jag arbetar mycket med händerna i vatten och rengörningsmedel så jag blir torr mellan varven och då är det sjukt dåligt fäste.
     
  12. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Vill du bli av med ljudet helt, "mute"?
     
  13. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Fixat ;)
     
    edge gillar detta.
  14. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Sitter nu med luren hemma har dock inte packat upp den än då ungarna fortf är vakna. nå ni som äger denna telefon med handen på hjärtat är ni nöjda över ert val eller ångrar ni köpet och suktar ni efter en annan telefon?

    som sagt innan satt jag på en SGS och är van vid lyx-skärm och en massa buggar hahaha .

    beställde min från e-shop24 och enligt bladet man får med får man öpnna kartongen starta telefonen och testa menyer osv och om man inte är nöjd får man lämna tillbaka den innan 14 dagar och få pengarna tillbaka tycker de är riktigt schysst!! visst de kanske hade varit billigare att gå ner och klämma på en i butik, men den här telefonen finns ju ingen stans.

    ni som redan kör med er, finns de några buggar ni känner av och har ni lyckats med att uppdatera till 2.3.3?
     
  15. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ingen 2.3.3 här än iaf. Bugg vet jag inte men tangentbordet är ingen favorit hos mig direkt. Finns word-prediction men trycker man fel på en bokstav fattar den inte , och med originaltangentbordet trycker jag ofta fel. Med Swiftkey trycker jag aldrig fel. Dessutom läger Original inte till ett space när man valt ett predicted ord.

    Det är faktiskt det enda jag har att klaga på. Kör fortfarande med original launcher, fast nu i helgen åker den nog till förmån för ADW.Ex. Saknar konfigurationsmöjligheter osv.
     
  16. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Piggare än desire?
     
  17. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nu finns det ytterligare en. :)
     
  18. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har hittat en bugg; om man går in i telefonboken --> inställningar, och sedan trycker på "Visa statusuppdatering" så kraschar telefonboken. Men det det enda jag stött på...
     
  19. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    hur har ni fått telefonen? den finns ju inte ens i butikerna :S
     
  20. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER