Era första intryck

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Dampwall, 26 maj 2011.

1. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Bor tyvärr i sthlm men tack ändå för inbjudan;)

2. frav

frav Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Halebop, Telia
    Telefon:
    MS L950, LG G7, Moto X4, IP12, IP8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Telia
    Telefon:
    MS L950, LG G7, Moto X4, IP12, IP8P
    Info:
    Launcher 10
    Vad har ni för färg på era Neo? Silver, Svart/blå eller röd? Vilket är snyggast? Vet att det är personlig tycke & smak, men ändå intressant att höra då valmöjligheten finns.

3. htc_ftw

htc_ftw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sett alla IRL och den svarta är den som ser tråkigast ut tycker jag. Silver och röd är najs!

4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vrf snålar SE med unternt lagringsutrymmet..? Även RAM-minnet och ROM-minnet är under all kritik. Kan bli en dealbreaker för mig faktiskt. Trodde bara ARC hade det men ser att NEO lider av samma problem.

5. Houdinie

Houdinie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hade velat ha den röda, men det blev en blå.

6. Loke1910

Loke1910 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Blev en silvrig från eshop247 till frugan och hon e grymt nöjd så här långt.

7. kungensbror

kungensbror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag tycker inte att SOE snålar, allting flyter på som det ska och jag upplever aldrig telefonen som seg eller hackig.

En röd blev det för mig, riktigt snygg!

8. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

RAM tycker jag är helt okej med 512mb. Det behövs inte mer och det jag märkt när jag testat telefoner på Media Markt så ligger Arc och Neo långt före alla andra inkl. Galaxy S2 osv. när det kommer till flyt i gränssnittet.

Men däremot tycker jag det är väldigt dåligt med så extremt ynkligt lite ROM minne för App installationer. Dom flesta konkurrenter idag har runt 1gb ledigt för appar utan att ens behöva tänka på att använda SD för appar.
    Min "gamla" Defy har ca 1200mb ledigt för appar, vill inte gå från en telefon där man inte behöver fundera på flytta appar till SD kortet till en där man kanske till och med måste börja använda det.

Neo är vansinnigt frestande att köpa ändå eftersom Defy har låst bootloader, fattas bara lite pengar :money:

9. Muttamannen

Muttamannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte växla mellan neos launcher och launcher pro+

Efter uppdateringen till 2.3.3. Kan jag inte längre välja mellan original launcher
    och launcher pro+.

10. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Haft telefonen nu i 2 dagar och är i överlag nöjd. Ska tilläggas att jag är jäkligt kritisk och har lätt att se fel i saker.

Allt flyter på bra, kanske på gränsfall till lite RAM-minne då den ofta får ladda om program som t.ex meddelanden och dialern, men det är ju givet när man ständigt har fram kameran, Angry Birds, Market, surfar runt och leker med allt bara för att allt funkar så jäkla bra. Riktigt riktigt nöjd med prestandan, bättre än jag trodde det skulle vara.

Formatet är perfekt, har normalstora händer och tycker Arcen är lite väl stor om man t.ex ska använda Jefit på gymmet med träningshandskarna på. Neon är däremot helt perfekt på den fronten.

Bra ljud har den, både samtalsljud och högtalaren, förutom att den skräller på högsta volymen (som är rätt låg tyvärr). Skärmen kristallklar och touchen reagerar bra. Inte helt nöjd med kameraknappen dock, och ogillar att kameran inte har touch-fokus som min Wildfire har. Härligt dock att man kan fokusera genom att trycka på skärmen och ta bilden när man släpper.

Gillar formen också, skönt med rundad baksida, märks inte i fickan. Kanske lite tjock men som sagt märks ändå inte. Störande bara att den kan snurra om den ligger på en plan bordsskiva. Risk för nötning, och så kan man inte öppna knapplåset utan att den vill snurra, men det känns ändå som en välda petitess.

Mjukvarumässigt är den ju klockren, tangentbordet suger dock, och att dialern inte har smart dial eller vad det nu kallas är ju katastrof. Provade Dialer One också men tyckte den var ful och grötig så får väl bli duktigare på att lägga upp favoritkontakter att utnyttja.

Ni får ursäkta mina röriga kommentarer om telefonen. Är så lyrisk att jag inte vet vad jag ska börja eller i vilken ordning jag ska hylla allt. Visst har den sina brister, USB-porten längst upp ogillar jag t.ex och hade varit snyggare om displayen inte var insjunken, och LED-lampan på sidan är ju lite knepigt, men i det stora hela är det en helt fantastisk lur för pengarna. Att kliva från en HTC Wildfire till denna pärla var långt mycket mer värt än jag nånsin kunde ana! Köp köp köp!! :)

11. FlinuX

FlinuX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej Hopp. Visst har du touch-fokus. Det är bara en inställning du behöver göra. Ändra fokusläge till pek-fokus. Då blir fokus där du pekar.
    /L

12. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Ah, bommade helt detta då jag körde med automatiskt scenläge så man inte fick välja själv! Lite synd att man inte kan köra helautomatiskt med ansiktsigenkänning och så fokuserar den helt enkelt där man sätter ner fingret om man sätter ner det nånstans, men man kan inte få allt här i livet. Fenomenal kamera för övrigt, förutom att den verkar se ansikten i tammefan vad som helst :P

13. Samme

Samme Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Funkar klockrent för mig. Backa upp och prova att installera om. :)

14. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Borde väl finnas original-launchern under app-listan, prova rensa standardinställningar där.

15. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Första intryck...

...har egentligen väntat på Xperia Mini men föll för Neo för att formen och utseendet var lite mer spännande + att skärmen är större. So far so good, har ju haft en hel del telefoner genom åren. Den är lagom, kanske hade den kunnat vara mer lik Vivaz, men men - helt okej storlek. Batteritiden är sjukt mycket bättre än på gamla mini (vet ej hur det blir med nya mini men storlek brukar spela roll) och den känns inte lika fyrkantig och stor som Arc.

Skärmen kan upplevas som lite taskig i direkt solljus har jag märkt. Det är det enda minuset so far. Annars funkar den bra, jag är mer än nöjd och den är snabb, framförallt snabb.

Sen ville jag ha en röd, men blå var lättast att få tag på :cool: