Fråga: Erfarenhet av Gimi?

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av mbs, 12 nov 2020.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Är det någon som har erfarenhet av Gimi, https://gimitheapp.com/sv/ och kan dela med sig av vad som är bra/dåligt med dem?

    Barnen behöver ha betal-kort, samt app där både jag och barn kan se saldo och få push-notiser vid transaktioner. Samt så bör det vara enkelt och snabbt att sätta in pengar på korten.

    Kör idag med P. F. C Junior för barnen, men junior-korten slutar att fungera idag, och P. F. C vet inte själva när man kan bedställa de nya. Vilket inte fungerar så bra när barnen behöver kunna betala och hålla koll på sin ekonomi.

    Har koll på att Revolut har liknande tjänst/kort, men de är ju lite dyrare.
     
  2. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Ingen erfarenhet, men kör Revolut Junior och det tycker jag fungerar bra.
     
    mbs gillar detta.
  3. chhans

    chhans Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2019
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    380
    Jag har kikat lite på Gimi, men skaffade aldrig kortet då jag tyckte att appen kändes lite rörig och osmidig att använda. Dessutom tyckte jag att kortet var onödigt högt prissatt. Och bara det att det är onödigt krångligt att ens hitta på deras sida vad kortet faktiskt kostar, gjorde mig tveksamt. Priset på 49:-/månad (vilket jag gissar är per barn, även om det inte framgår helt) ligger ju en bra bit över PFC's pris på 20:-/månad för obegränsat antal barn.
    Själv skaffade jag dock Revoluts junior-kort till sonen istället. Jag har dock enbart gratis-varianten av Revolut, så jag behövde betala en engångsavgift på 5 eller 6 euro för själva kortet. Dessutom på grund av att jag enbart kör gratis-varianten, har jag en del begränsningar (bl.a. enbart ett junior-konto, max överföring till junior på 400:-/mån). Det uppfyller dock våra krav för tillfället. Skrev en liten sammanfattning av mina synpunkter i Revolut-tråden:
    Revolut - Betalkort, bank etc
     
    mbs gillar detta.
  4. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Tack för svar, kikade lite mer på Gimi och jag tror jag håller med dig @chhans@chhans . Gimi verkar lite för osmidigt och inte fullt så barnvänligt att använda.
    Trodde man var tvungen att köra premium för junior på Revolut, så tack för tipset. Jag tar och testar Revolut Junior på ett av barnen så får vi se om jag uppgraderar mig.
     
    chhans gillar detta.