Erfarenhet av reperation från Google Tyskland eller annat EU land

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av Bringman, 18 sept 2022.

  1. Bringman

    Bringman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej,

    Telefonen åkte i golvet så sitter spräckt skärm.

    Har ni någon erfarenhet av att skicka telefonen till Googles "repair service" i Tyskland eller annat EU land. De vill "endast" ha €242 till skillnad mot lagaiphones 5000 kr.

    Tänkte mest på svårigheter att få dem skicka tillbaka telefonen till Sverige.
     
  2. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Vad jag förstår så kan inte vi i Sverige skicka till Googles "repair service" i Tyskland. Eller har du lyckats få kontakt med dom själv?
     
  3. Bringman

    Bringman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    upload_2022-9-18_20-25-51.png

    Om jag väljer att skicka in i eget emballage kommer jag till sista steget där man skall betala och ange adress.
     
  4. riceboiler

    riceboiler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    207

    MINA ENHETER

    Min åkte i golvet också, fick en lila rand längs hela displayen, som tur var så hade jag glasskydd så när jag tog bort den så var skärmen orörd. Chattade med support som skickade en fraktsedel o så fort de tog emot min enhet så fick jag en ny utskickad. Var nog undantagsfall då supporten sa att de inte gjorde något i Sverige
     
  5. Bringman

    Bringman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har fått utbyte två gånger på äldre pixelenheter i garantiärenden via chatten. Men det är inte lätt, mycket agent roulette
     
    bernard gillar detta.
  6. BrodiT

    BrodiT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    74
    Jag har skickat min P6 och en kompis 4a5G till Google DE för skärmbyte.

    Jag valde alternativet att få en låda skickad till mig som jag sen skulle skicka in telefonen i. Dock beställde jag den till min "adress" på mailboxDE. Telefonen skickade jag sen med Googles fraktsedel direkt till deras reparationscenter som sen skickade till mailboxDE och sen till mig.

    Fick det att låta krångligare än vad det var. Det tog såklart lite tid, kanske 10-12 dagar, men skadan gick på garantin så det gjorde absolut ingenting.


    Om det är lagaiphone i Göteborg så ett varningens finger! Kompisen var där med ovan nämnda 4a5G först och fick en riktig skräpdisplay monterad som bara kände av en touch i taget. De hävdade att det var en original och först efter en del protest gick de med på återbetalning och att montera den trasiga igen.
     
  7. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag har fått min p6p utbytt 2ggr nu i sommar i garantiärenden. Köpt på Fnac men för att slippa språkförbistringar så kontaktade jag Google uk och med lite gnäll så fick jag hjälp till slut. Ärendet eskalerade ett par gånger till "högre experter" men det är bara att stå på sig, när det gäller garanti iaf.
     
    martin.j och poipen gillar detta.
  8. martin.j

    martin.j Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    7
    Tack för tipset att kontakta Google UK. Gjorde detsamma angående min trasiga P4A (från FNAC) och fick hjälp utan tjafs.
     
    Tjotte gillar detta.
  9. Jonas78gbg

    Jonas78gbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2018
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    41
    Nu tappade jag den 3 ggr på samma dag i asfalten hur det ens är möjligt....
    Beställde en leverans hos Google De via mailbox. Spräckt skärm.
    Idag valde skärmen att sluta fungera med blurrad bild, undra om de lagar för samma peng eller om det är lika bra att avbeställa å göra annat?
     
  10. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Är det spräckt skärm så byter dom förmodligen den, oavsett om den funkar eller ej.
     
  11. Sweping08

    Sweping08 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Aha, via telefon eller webbsida? Jag har problemet med att jag tappar det mobila nätverket regelbundet på min P6 och har två gånger returnerat mobilen till Fnac. Båda gånger har de skickat tillbaks samma telefon och skrivit något i stil med att det minsann inte är något fel på den trots att jag har skickat en utförlig beskrivning
     
  12. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Via store.google.uk och deras chat-support. Lycka till :)
     
  13. Sweping08

    Sweping08 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Tack för hjälpen! Fick inte chat-formuläret att ladda rätt, men valde att bli uppringd vilket jag också blev. Har fått ett mail med instruktioner att sätta mobilen i developer mode och att aktivera verbose-loggning - fixat. Nu väntar jag bara på att det mobila nätverket ska dyka så att jag kan skicka en buggrapport. Typiskt nog är 5G-uppkopplingen stabilare än någonsin just nu...
     
    Tjotte gillar detta.
  14. Sweping08

    Sweping08 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7
    Uppdatering, jag skapade en buggrapport när nätverket dök och skickade den till Google. De bekräftade problemet och påstår att de har en fix för den i framtiden, men att de inte kan säga när... Jag har valt att gå vidare med utbyte av enheten. Jag försökte med att lägga pengar emellan och få en Pixel 7 eller Pixel 7 Pro istället, men det gick inte. Nu väntar jag på retursedel. Tack än en gång Tjotte!
     
    Tjotte gillar detta.