Ericson Application Awards

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av yrara, 15 nov 2009.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag är inte student, men pengar har jag inget emot ändå. Programmera android har jag gjort en del. Någon som har en idé, och vill teama upp på något?

2. Grovkillen

Grovkillen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min idé jag försökt sälja sedan 2 år... här är den gratis :)

Tjenare!

Jag har en idé som jag tänkt länge på och jag har försökt "sälja" idé till både Google och ett svenskt företag. Intresset har inte varit högt (har inte fått några svar alls av dem båda). Skickade även in en "affärsplan" till Venture Cup och kom med till andra omgången (min naiva syn på projektet gick inte hem...).

Därför känner jag att jag nu släpper idén fritt. Jag vill dock gärna vara med hela vägen så att säga och förhoppningsvis kan teamet som jag då blir medlem i (som idéspruta och allmän hjälpreda?) tjäna sig en liten hacka.

Iden beskrivs i dessa två dokument (det ena står på engelska eftersom det är mest gångbart då man försöker sälja till jänkare, det andra är Venture Cup-dokumentet). Förhoppningsvis pladdrar jag inte alltför mycket, vilket jag har en vana att göra. Skickar även med en liten GIMP:ad bild på hur appen kan se ut (i läget där man matar in mål...).

Kortfattat handlar min app om att samla in idrottsresultat (amatörligor hela vägen till proffs). Jag har länge önskat enkelt rapportera in mitt Korpen-innebandylags resultat direkt i telefonen. Eller varför inte använda telefonen som tidtagarur/målresultat-tavla när jag lirar Stiga bordshockey med grabbarna!? Synkning sker via Wifi/3G till en hemsida där all statistik automatiskt genereras. Ytterligare funktioner kan enkelt läggas till allt eftersom.

Jump.fm (för pdf:erna + png-bilden)

Last edited: 16 nov 2009
  3. Grovkillen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, ingen verkar officiellt tycka att det här är en bra idé men faktum är att ett företag har kontaktat mig tack vare att jag la ut informationen. De sysslar med idrottsstatistik med mera och har ett sorts community runt det hela. Idag får de tag i sina resultat via moderatorer och resultatdatabaser men de har stora planer på att börja samla in information genom sina användare. Så med andra ord har de exakt samma tankar som jag, när det gäller websidan. Nu kommer den spännande biten; de är väldigt intresserade av ett samarbete med mig om min idé, förutsatt att de kan fortsätta koncentrera sig på det dom gör bäst... websidan. "Janirators" roll i det hela vore att förse, exempelvis, deras hemsida med resultat. Eftersom jag idag bara har en mental och delvis grafiskt uppritad idé behöver jag hjälp... 2-3 idrottsintresserade Android-app-makare vore perfekt! Vad säger ni? Finns det några sugna?

Samarbetets premisser får vi arbeta fram tillsammans allihopa, jag har inga planer på att vara någon sorts diktator bara för att jag är den som lägger fram grundidén. Vi är alla i samma båt... :)

Jag är:
    Jimmy Westberg, 28 år
    Yrke, konstruktör/nätverksadministratör, en stor del av mitt dagliga arbete går även åt till att framställa teknisk dokumentation så som slutanvändarhandböcker och liknande
    På fritiden sysslar jag en hel del med idrott på amatörnivå och jag är gillar att trixa med GIMP bland annat... programmering är något jag aldrig blivit bra på men statistik och övrig formelskyffling gillar jag.

Hör av er! :)

Last edited: 17 nov 2009
  4. Grovkillen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fortfarande söks personer med programmeringsvana och lite tid till övers. Jag har lyckats komma i kontakt med 1-2 personer som gillar idén och gärna är med på tåget. Problemet är att de för tillfället är uppbokade med andra projekt, de kommer dock så småningom komma med mer aktivt. Finns det några intresserade?

Jag hoppas vi hörs!

/Jimmy

5. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag tycker det låter intressant och inte alls svårt att göra. Men det är ju det där med tid.

6. Grovkillen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då säger vi så.. jag bjuder dig på tiden så kör vi igång! :)

Men helt seriöst hoppas jag att vi kan lösa det.