Ericson Application Awards

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av yrara, 15 nov 2009.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag är inte student, men pengar har jag inget emot ändå. Programmera android har jag gjort en del. Någon som har en idé, och vill teama upp på något?

2. Grovkillen

Grovkillen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min idé jag försökt sälja sedan 2 år... här är den gratis :)

Tjenare!

Jag har en idé som jag tänkt länge på och jag har försökt "sälja" idé till både Google och ett svenskt företag. Intresset har inte varit högt (har inte fått några svar alls av dem båda). Skickade även in en "affärsplan" till Venture Cup och kom med till andra omgången (min naiva syn på projektet gick inte hem...).

Därför känner jag att jag nu släpper idén fritt. Jag vill dock gärna vara med hela vägen så att säga och förhoppningsvis kan teamet som jag då blir medlem i (som idéspruta och allmän hjälpreda?) tjäna sig en liten hacka.

Iden beskrivs i dessa två dokument (det ena står på engelska eftersom det är mest gångbart då man försöker sälja till jänkare, det andra är Venture Cup-dokumentet). Förhoppningsvis pladdrar jag inte alltför mycket, vilket jag har en vana att göra. Skickar även med en liten GIMP:ad bild på hur appen kan se ut (i läget där man matar in mål...).

Kortfattat handlar min app om att samla in idrottsresultat (amatörligor hela vägen till proffs). Jag har länge önskat enkelt rapportera in mitt Korpen-innebandylags resultat direkt i telefonen. Eller varför inte använda telefonen som tidtagarur/målresultat-tavla när jag lirar Stiga bordshockey med grabbarna!? Synkning sker via Wifi/3G till en hemsida där all statistik automatiskt genereras. Ytterligare funktioner kan enkelt läggas till allt eftersom.

Jump.fm (för pdf:erna + png-bilden)

Last edited: 16 nov 2009
  3. Grovkillen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER