Error in CACHE: recovery/log (No space left on device)

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av falkinski, 13 dec 2010.

  1. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Telefonen hängde sig idag mitt i ett samtal och varje gång jag försökte boota den kommer den bara in i systemet 20-30 sek och sen fryser den igen. Har provat installerat om hela CM6.1 efter data/cache wipe, lagt in ny recovery (clockwork), fastboot erase cache. Helt fast blir den, går inte ens stänga av skärmen, måste ta ur batteriet. Jag får respons på alla kommandon jag kør i adb, men oavsett vad jag gör så vill den inte starta mer än några få sekunder. Är riktigt jobbigt :( SD kort är också rensat. Vad mer kan man göra innan man får skicka den på lagring?
     
    Last edited: 13 dec 2010
  2. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Grejen är den att jag aldrig kommer in i adb så länge jag inte kan boota upp Android? Har försökt Googla om det går från bootloadern eller recovery, men hittar inget.
     
  3. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Kör utan SD-kort, telefonen har varit uppe i 30 min nu. Förmodligen korrupt, tack.
     
  4. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Om du har rootat den genom att låsa upp bootloadern kan du testa att köra fastboot erase system, fastboot erase userdata och fastboot erase recovery. Sedan flashar du in en recovery via fastboot och testar att installera en rom igen. Annars kan du testa att flasha en stock-rom i formatet PASSIMG.zip. Dessa flashar fler partitioner, inklusive din bootloader.
     
  5. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Fungerar telefonen fortfarande? Har du kollat om minneskortet fungerar i en dator eller någon annan telefon?
     
  6. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Telefonen fungerar fortfarande som vanligt, har inte hunnit testa minneskortet på dator då jag sækert slængt dockningsgrejen mellan kort och dator. Ska førsøka testa på annan telefon.