Ersättare till Nexus 5X?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av PatricF, 22 nov 2016.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Jag har haft en Nexus 5X sedan ett år tillbaka och varit jättenöjd. Jag har haft alla Nexus-telefoner sedan Nexus One (förutom Nexus 6P) så jag är en rätt så inbiten Nexus-fan.
    För ett par veckor sedan så började telefonen nästan brinna när jag laddade den över natten som ni kan se på bilden
    Nexus.5X.jpg

    Jag skickade in den för lagning då jag tänkte att detta skulle gå på garantin. Jag fick tillbaka att den var fuktskadad och inte gick att reparera.. Nu står jag här med en jäkla iPhone 5S som ersättningstelefon som bara gör mig galen.
    Det verkar inte finns någon som har kvar Nexus 5X på lager, och dom som har det verkar tro att det är en guldgruva dom ligger på.
    Jag har inte så mycket pengar och är inte så sugen att lägga 4000kr på en "discontinued" telefon. Och ska jag köpa en ny så får det bli på avbetalning dessvärre.

    Min fråga till er är vafan jag ska titta på för ersättare? Jag tittade lite på Nexus 6P som verkar finnas kvar hos de flesta men tycker det känns så jäkla tråkigt att lägga 4000kr på en telefon som är ett år gammal och som jag kommer vilja byta ut direkt när Pixel kommer till Sverige (om den nu ens gör det?).

    Kom gärna med förslag på vad det är för telefoner som är "grymma" just nu och värda pengarna.

    Jag har inte haft en iPhone som "daily driver" sedan min iPhone 3GS men jag kan ju säga som så att jag förstår att det är så mycket krig i världen när så många folk använder iPhone. Man blir ju galen. Små saker som att inte ens se att man har den på ljudlös om man inte kollar knappen på sidan varje gång WTF. Inte kunna stänga av att displayen tänds vid varje notis, inga "chat heads" i Facebook Messenger? Ingen bakåtknapp. Nej jag skulle kunna göra listan så lång men jag slutar här.

    Ge som sagt gärna tips på telefoner som är bra och vad man kanske ska hålla sig ifrån.
     
  2. Erkki

    Erkki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    ZTE axon 7 mini? Om man nu kan kalla den mini. Finns på cdon och webhallen för 2490, annars kostar den 3490.