Diskussion: Ert första intryck av Galaxy S5?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av bimmerboy, 12 apr 2014.

1. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

Jag börjar ångra mitt val. Hade (nu mera i byrålådan) en HTC One (2013) innan och bygget är ju helt underbart, och skärmen, 5 resor bättre än på S5:an.
    S5:an känns som en stor plastbit, reagerar inte så snabbt på upplåsning eller start av kamera. Och alla dessa j*vla Samsung-appar som man inte kan utrota utan root.
    Baksidan är dock helt okej, gillar att telefonen inte är hal.
    Sen så är den ju för stor. Ja, det tyckte jag redan HTC One var...

Trodde jag skulle bli nöjd, då jag köpte Galaxy Tab Pro 10.1 för ett par månader sedan, och den plattan är sjukt underbar.

2. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Skärmen är väl lite av en smaksak, jag har alltid föredragit Samsungs OLEDskärmar av någon anledning. Att den känns lite som en plastbit kan ajg hålla med om, men det var också redan väntat - inte sant? Förhoppnigsvis lär detta ändras i och med att de har bytt designchef.

Och angående storleken, om du redan ansåg din One var för stor, varför köpte du då en större?

3. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

Måste jag erkänna också? Ja, okej. Jag VISSTE att det var en plastbit, men ändå.

Ja, varför köpte jag större? Jo, jag är dum, riktigt dum och vill-ha-sugen hela tiden, det är så sjukt. Önskade att jag inte var så, men tyvärr...
    Hoppas ju att jag ska vänja mig.. Väääänta. Kamera, den är faktiskt bättre tycker jag ju. Se där, nu kom jag på varför jag valde den före HTC. Men ändå.

4. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag väcker den här tråden, jag var tvungen att vädra min "frustration". Första intrycket av telefonen var verkligen kalas, den var snabb och rapp och allmänt trevlig att ha att göra med. Men med tiden har jag upptäckt några saker som jag verkligen stör mig på. Bagatellartade grejer, men ändå. En sak är den slappa GPS-uppkopplingen i samband med Google Maps. När man bara använder kartvyn i bilen (Hög precision i platsinställningar) så har den ingen som helst koll på åt vilket håll man åker, igår åkte jag baklänges hem. Dessutom verkar den inte orka med att uppdatera position på kartan, istället för att flyta på fint och hänga med min position så fryser den till var 100e meter för att sedan skutta fram till nuvarande position. När jag navigerar till en specifik adress så fungerar det dock bättre.

Det andra som jag märkt är att telefonen har svårt att tända skärmen när det ringer. Är man utomhus är skärmen inte släckt, men ljusstyrkan är så svag att den ser släckt ut. Man får trycka på skärmen flera gånger och det tar ett par sekunder innan ljusstyrkan höjs och man ser vem som ringer. Är det nåt tjall med ljussensorn?

Små skitgrejer som sagt, men jag hade högre förväntningar. Är det någon som har tips på hur man kan åtgärda problemen?

Last edited: 28 maj 2014
  5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Har inte märkt av gps-problemen, men däremot håller jag med dig om att det tar irriterande länge innan telefonen tänds vid inkommande samtal. Men det ordnas nog med en uppdatering, svårt att tänka mug att det är hårdvarurelaterat...

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

6. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Intryck

Gick från Z2, som inte gick att prata i. Ljudet är kanon, känner igen programmen från min Samsungplatta, kameran har inte samma ikoner och funktioner enl manualen(mitt fel?). Plastigare än Z2, men med fodral stör det mig inte, mycket trevligare att hålla i än Z2. GPS är inget precist instrument, men den gör sitt jobb som alla andra. Framförallt ingen järnklump, går att ha i fickan, i värsta fall, när man springer.

7. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

intryck

Undar om exemplaret var en retur, gjorde en fabriks o nu funkar det.