Eskimo Tower Defense FULL nu på Android Market

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av sunkas, 3 jul 2011.

  1. sunkas

    sunkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter många om och men har vi äntligen släppt fullversionen (och en ny free-version) av Eskimo Tower Defense. Spelet släptes från början för ett år sen som LITE version, men blev aldrig att vi orkade fortsätta på det.

    Nu fick jag lov att vidareutveckla det så har jobbat fulltid nu i en månad och fixat massa buggar och gjort en fullversion med lite nya banor. Fulla listan med nya features sen sist lyder:
    • 10 new challenging levels
    • 3 new enemy types: Ghosts, Lemmings and Seals
    • A new Volcano Tower that shoots fire
    • Scoreloop integration with Achievements and Highscores
    • Quick Save/Resume
    • Major Bugfixes
    • Publish score to Facebook
    Spana gärna in trailen eller bilderna nedan. Gillar du klassiska TD-spel tror jag ni kommer gilla detta.

    YouTube - Eskimo Tower Defense Trailer

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Länk till gratisversionen: http://bit.ly/ihpQK6
    Länk till fullversionen: http://bit.ly/lX5vb3 (7kr)

    Press: Eskimo Tower Defense released to Android Market | Polartouch

    Eftersom jag precis släppt spelet och inte gjort någon mer storskalig beta-testning är all feedback välkommen. Även om det bara är nån småbugg eller nån feature som saknas/krånglar så hör av er här!

    Mvh Jonas Andersson
    Polartouch.se
     
    Last edited: 6 jul 2011
  2. sunkas

    sunkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Oj det var inte överdrivet många svar. Ingen som har nått att kommentera? :P

    Fick en etta i betyg på market av en tysk, men kommentaren att "ljuden fungerar inte". Lite synd då spelet inte har nått ljud :P Har lagt upp en updatering med ljudeffekter nu bara för detta! Tror iof inte han kommer ändra sitt betyg men ändå...

    Om ni gillar spelet, skriv gärna en rad eller två här. Ett betyg och kommentar på market uppskattas även då vi fått många låga betyg (vilket jag inte fattar varför).

    Mvh Jonas Andersson
     
  3. Zuul

    Zuul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spelet har gullig grafik om än lite enkel och svår att tyda ibland. Spelet tar för snabbt att klara ut, iallafall i free versionen, men är hela bara 2 gånger så stor till så går det på mindre en än timma. Spelet är mycket likt de flesta andra enkla TD spel, där det är mycket få saker som är annorlunda förutom kanske just av temat med eskimåer (inte för att de tornen beter sig eskimåigt på nåt sätt). Finns inte så mycket som gör att man vill spela mer när man sett bara första banan tyvärr (förutom kanske när man har hela och vill se sista tornet). Så försök komma på orginella idéer. Här kommer några förslag som kanske inte är så originella men iallafall gör spelet lite roligare.


    Småsaker:
    *Back knappen fungerar inte när man läser om full versionen (efter klarat free).
    *Visa bild på kommande fiender.
    *Visa hur många man dödat per torn.
    *Avmarkera bana i kartan om man trycker utanför rutan.
    *Gör en tornanimering när de skjuter.
    *Förbättra vissa sprites, text badhanduken/solskyddet eller vad det är.
    *Bakåt pil i hjälpen. Lägg till beskrivning av varje torn och fiende (iallfall när man sett dem i själva spelet). Visa bildnummer.
    *Snyggare kartbilder, med nån bakgrundstextur.
    *Ej kunna uppgradera sista uppgraderingen under första par banorna (för att mer vilja spela mer).
    *Visa några bilder med story, gärna någon med en stor eskimå på.

    Stora saker:
    *För få banor i både free och full. Gör inget att du återanvänder grafiken och fyller på fler per kartruta.
    *Ge någon bonus till tornen om man klarar banor utan skada (eller andra achivements).
    *Ge liten bonus till torn som dödat många (erfarenhet).
    *Mer strategiska inställningar. Tex en extra uppgradering per torn, men där kan man välja en av två olika super uppgraderingar (som skiljer sig markant åt, dock finnas enbart på svårare banor eller liknande).
    *Kunna återspela banor fast svårare (som man nästan bara kan klara med bonusarna man samlat på sig).
    *Kunna bygga när man pausat spelet, kan bli stressig ibland (eller ha en slowmo setting).
    *Ha några saker på banorna man kan göra något med, så det blir någon skillnad på dem sinsemellan. Tex ställen som ger bonus till torn, eller där fiender går fortare.


    Två riktigt bra flash TD spel du kan få idéer från är:
    GemCraft Labyrinth - GemCraft Labyrinth | Strategy Games | Play Free Games Online at Armor Games
    Kursed Treasure - Play Cursed Treasure: Don't Touch My Gems!, a free online game on Kongregate

    Säg till om du vill veta mer hur jag menar något eller vill ha fler idéer. Hoppas du inte tar illa upp av vad jag tyckte om spelet. Vill ju bara väl och att spelet ska bli roligare.
     
    Last edited: 8 jul 2011
  4. sunkas

    sunkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar!

    Fick en del tips på vad man skulle kunna göra bättre. Får dock se om hur mycket tid jag kommer lägga på att lägga till större funktionalitet till spelet. Blir nog mest mindre updateringar och bugfixar. Sen är spelet tänkt vara rätt simpelt och mainstream, fast ändå bjuda på svårare utmaningar mot slutet. Så vill inte lägga in för mkt avancerade features heller.

    Men däremot så om du tror att det bara tar 2h och klara, så kan jag lova att de banor i köpe-versionen bjuder på mer motstånd. En kompis som spelat mycket td-spel, klarade hela spelet på 5h+. Och sen tog det några timmar till att få stjärna (klara bana utan förlora liv) på alla banor.

    Men tack för alla synpunkter! Kommer säkert använda några av tipsen i en framtida uppdatering!

    // Jonas