Essential Phone - Andy Rubins nya Android-flaggskepp

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johnh3, 22 mars 2017.

1. Androis

Androis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 1+2
    Köpte ett skin från Dbrand. Knepigt att få helt parallellt på sidorna, är inte riktigt nöjd men det får duga.
    Luren blev iaf mindre hal.

Bifogade filer:

2. Jonilzon6

Jonilzon6 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL
    ROM:
    Stock
    Najs ! jag beställde också 2st som borde komma vilken dag som helst :)

Androis gillar detta.
  3. Falconetti

Falconetti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Amazon tar ut en import deposition, vilket i det här fallet innebär i runda slängar 2000kr. Om avgiften via tullen blir lägre skall du inom 60 dagar få mellanskillnaden tillbaka, blir den dock högre betalar du inget ytterligare. Med andra ord tar dom i för att inte hamna på minus själva. Skulle dock vara intressant att höra ifrån er som köpte denna mobil under Black Friday, om ni efter 60 dagar har mottagit någon återbetalning på ert konto.

moto moto gillar detta.
  4. whateverforever

whateverforever Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Chilimobil

MINA ENHETER

Operatör:
    Chilimobil
    Jag beställde min i slutet på oktober, betalade drygt 1300 kr i importavgifter och fick för någon vecka sedan tillbaka 250 kr i mellanskillnad.

moto moto gillar detta.
  5. Falconetti

Mottagna gillanden:
    39
    Låg priset på 499 USD när du köpte din?

6. moto moto

moto moto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Halebop, Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Amazon eller eBay?

7. whateverforever

whateverforever Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Chilimobil

MINA ENHETER

Operatör:
    Chilimobil
    Det stämmer. Amazon.

8. Falconetti

Mottagna gillanden:
    39
    Märkligt att dom har höjt depositionsavgiften såpass kraftigt, ligger på 499 USD för mobilen och dom skall ha 2100 kr i deposition för eventuella tullavgifter. Kanske blev det för snävt räknat för dom under Black Friday, när många importerade?

9. Jonilzon6

Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL
    ROM:
    Stock
    Tänkte tipsa om denna laddaren för dom som inte vill köra en plugg , fick hem den idag och jag köpte den på Aliexpress för ca 150:- :)

Bifogade filer:

Androis och thompo gillar detta.
  10. Androis

Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus
    Övrigt:
    Köpte denna USA-EU - adapter för 39:- inklusive frakt från Fyndiq.
    Nu kan jag ladda snabbt med originalladdaren och effekten ca 2.300 mh i stället för hälften som min 6P-laddare ger.
    Originalladdaren klarar 220 volt, så någon omvandlare/transformator behövs inte.

Bifogade filer:

11. nexus^6

nexus^6 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14.316
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Köpte en 10-pack liknande adapter som den här för typ 22 kr
    http://www.dx.com/sv/p/cm-1-us-socket-to-eu-plug-ac-power-adapter-plugs-black-10-pcs-2-5-250v-271968
    som ser ut som den här typen, 5 pack för 17 kr
    http://www.dx.com/sv/p/flat-to-round-power-plug-convertors-black-5-pcs-463340
    Har fö använt en än så länge men bra att ha ifall man köper något amerikanskt på nätet, som redan har en adapter som omvandlar till 220V.

Androis gillar detta.
  12. Needy

Needy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Säkerhetspatchen för Januari månad finns för nedladdning nu. Långsamma som vanligt.

13. Jonilzon6

Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL
    ROM:
    Stock
    Vaknade imorse av att det stod "systemuppdatering" på mobilen och blev överlycklig för att jag trodde det var Oreo dom hade släppt -_-
    Men bra jobbat av dom iallafall och jag tror att Oreo inte ligger långt bort nu

Last edited: 6 januari 2018
    doolar och bernard gillar detta.
  14. Thomas.b

Thomas.b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Börjar bli väldigt sugen på denna nu trots ja köpte min förra bara några månader sedan.

Hur är kameran nu med senaste uppdateringen? Kameran är väldigt viktig för mig så hur hade ni gjort om det var en av de viktigaste funktionerna?

15. thompo

thompo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134

MINA ENHETER

Dags att sammanfatta mina intryck av telefonen. Jag har haft den i drygt en månad. Byggkvaliteten är hög, men jag är inte jätteförtjust i bakstycket. Föredrar metall framför keramiska material som jag tycker känns plastiga. Och även om jag gillar ramen av titan som gör luren något mindre hal så gillar jag rundade bakstycken mer än denna kantiga design. Men detta är såklart bara personliga preferenser. Skärmen är riktigt bra med fina färger och fin skärpa men betraktningsvinklarna kunde vara bättre. Jag har inget att anmärka på för kameran, särskilt inte om man kör Googles kameraapp istället för stock. Jag kommer från en Axon 7 och högtalarljudet från PH-1 går inte att jämföra med den luren men det är inte många som kan. Jag stör mig inte så mycket på ryckigheten när man scrollar. Mjukvaran känns bra men inte 100 % stabil eftersom telefonen har hängt sig ett par gånger och jag har fått starta om den med power-knappen. Batteriet räcker med råge för en dags användning. Det allra bästa med telefonen är dess screen to body ratio och det är också det jag värderar högst. Jag har inga problem att använda den med en hand. På det stora hela är jag mycket nöjd med telefonen och har svårt att tro att det går att hitta så mycket bättre i den här prisklassen.

bernard, Androis och whateverforever gillar detta.
  16. doolar

doolar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Jag stormtrivs med min Essential, vill inte ha någon annan telefon. Skärmen, byggkvaliteten, formatet och rent Android med snabba uppdateringar är väl det allra bästa. En trevlig community på Reddit där Essentials personal deltar och är genuint intresserade och hjälpsamma samt ger oss information och svarar på frågor är också kul.

Men, om kameran är bland det viktigaste för dig i en mobil skulle jag nog säga att du ska se dig om efter annat. Under rätt förhållanden är den riktigt bra (läs bra ljusförhållanden) men det fattas fortfarande både kvalitet och teknik.

Finns ingen bildstabilisering eller några som helst manuella inställningar. För mig som tar titta-och-tryck bilder för att använda att skicka till frugan och vänner gör det inget, och som sagt, jag kan ta bra bilder med kameran oftast.

Exempelbild, ett försök på en bild av min son under takplafond inomhus. Det blir suddigt om han inte står stilla. Detta är kamerans största svaghet.

IMG_20171227_173345.jpg

Last edited: 7 januari 2018
  17. Androis

Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus
    Övrigt:
  18. doolar

doolar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    I dag onsdag är det dags för årets första AMA på Reddit. Hoppas på släpp av skarp 8.0. Jag har även en liten förhoppning på 8.1, men det är en högoddsare. :)

Finfin sot idag också:

Screenshot_20180117-010939.png

Androis och bernard gillar detta.
  19. NiklasEr

NiklasEr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone
    ROM:
    Ios17
    Platta:
    Ipad Mini Retina
    Info:
    Acer Windows 8.1 2 i 1
    Du har ett fantastiskt batteri på din måste jag säga och jag har sett fler som har samma fantastiska batteritid, detta var tillsammans med formfaktorn de 2 största anledningarna varför jag köpte en Essential Ph-1. Dock är min batteritid inte ens i närheten av vad andra har. Lite bakgrund så jobbar jag och använder min telefon under hela dagen med att läsa mail, ringa, smsa osv men allt som oftast har jag slut på batteri runt 19:00 (samma som min gamla Iphone 7) med en skärmtid på kanske 3,5-4tim som absolut bäst. Jag är otroligt frustrerad över detta men har förhoppningar på att Oreo ska fixa detta.

View: https://imgur.com/a/y7ruT

View: https://imgur.com/Eq271Mq

bernard och Androis gillar detta.
  20. doolar

doolar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Alla dagar är inte så bra. Med mycket ringande och lite dålig mottagning hamnar jag kring 4-5 timmar max. Sämsta jag haft är runt 3,5 timmar, men då hade Dropboxappen dragit ca 20% av någon anledning. Detta i beta 2, i beta 1 var det både sämre och ojämnare.

Jag använder också min Essential i tjänsten. Är dock sjukskriven efter en operation, det är därför jag har tid att ha 7 timmars skärmtid på en dag. :)

Ska bli intressant att se hur telefonen klarar en vanlig arbetsdag när jag är tillbaka på jobbet. Brukar bli mycket ringande, strömmad musik till bluetooth och jag vistas ofta på ställen med dålig mottagning.

Mina fina batteri-skärmdumpar i denna tråden har mest varit från dagar hemma på trådlöst nät. Mycket Spotify till bluetooth-hörlurar visserligen, men få telefonsamtal.

De dagar jag masat mig ut och haft en mer normal dag så brukar jag landa på ca 4 timmar skärmtid, med allt mellan 20 och 40% batteri kvar framåt sängdags vid 12 - 1 tiden. Så det är lovande för batteritiden.

För att vara nöjd behöver jag 15 timmars batteritid totalt, med minst 3 timmars skärmtid och 12 timmars bluetooth-streaming. Det är mitt värsta user case, men som tyvärr händer allt för ofta på jobbet. Ingen telefon jag haft de senaste åren har pallat detta med marginal.

Last edited: 17 januari 2018