Diskussion: Etik & Moral inom teknisk journalism!

Diskussion i 'Off Topic' startad av night77, 6 feb 2021.

1. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 322
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Unbox Therapy har särskilt förr varit omdiskuterad. Ger bort iPhones på ett lastbilsflak etc..Men sen får ingen någon. Var troligen tomma kartonger. Ett knep för att få upp tittarsiffrorna antagligen.

På senare år tycker jag dock han har bättrat sig. Ser mest honom när det diskuteras om nåt ämne, inte så mycket för recensionerna.

2. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 322
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Juan Bagnell ”SomeGadgetGuy” youtube kanal gillar jag också.
    Var tidigare på Pocketnow. Han testar också lite mer udda märken i sammanhanget som Sony och LG vilket är skoj.

Han har skrivit en bok om fotografering så det är väl hans främsta kunnande, så om det är ett foto test på en mobil känns han trovärdig.

3. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 469

MINA ENHETER

"Alla" var nog en generalisering från personen men det ligger en poäng att har en YouTuber blivit tillräckligt stor så vill tillverkare att hen ska göra en video på deras produkter då man når ut till en större publik... Inget fel än så länge, det är om man förväntar sig något i gengäld som det blir problem eller om man betalar något vid sidan av för en mer fördelaktigt åsikt eller om man börjar blocka reviewers för att de tidigare gett en dålig recension på en produkt.

Gällande MKBHD så håller jag med om att hen inte dra sig för att påpeka om en produkt är dålig eller för att säga att han inte kommer fortsätta använda produkten efter testperioden. Han säger också ofta i sin videon vilken enhet som är han daily driver.

Annars gillar jag Dave2D och Lon.Tv tycker bägge dessa ger recensioner från en annan vinkel. Annars gillar jag LTT nya syster kanal ShortCircuit.

drewN och tswfootball gillar detta.