Problem: "Ett fel gör att <Applikation> inte kan hämtas." Android market.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av harull93, 28 jun 2012.

1. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Har ett väldigt, väldigt frustrerande problem.
    Jag drog in CheckROM v6 på min mobil och nu kan jag inte ladda hem några apps utan att få error (läs post-titeln).

Jag har provat att göra factory reset, wipe cache, wipe dalvik. Jag har till och med flashat om ROMen flera gånger. Har provat med andra ROMs och det är fortfarande samma problem. Apparna jag försöker ladda hem är antingen
    1) redan betalda för.
    2) gratis.

Vilket innebär att det inte är något problem med betalningen.

Jag ser även att det heter Android Market för mig istället för Google Play. Kan det vara så att jag behöver upgradera till Google Play manuellt? Hur gör jag det?

###EDIT###
    Har nu installerat Google Play manuellt och nu får jag detta error när jag försöker installera en app:
    "Ett fel gör att Endomondo Sports Tracker PRO inte kan hämtas. (492)"

Last edited: 28 jun 2012
  2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm, en fråga bara... Har du bytt DPI (Dots per Inch) dvs. skärmupplösning? ;) Isåfall behöver du installera en "Fix" till Play Store... Ladda ner LCD Density Modder och installera Play Store via den isåfall, funkar finfint! :)

harull93 gillar detta.
  3. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Oh my God. Du borde in i Aftonbladets 'veckans hjälte'-sektion! Tack så hemskt mycket för hjälpen! Jag hade ändrat DPI men det var innan jag ändrade ROM, men när jag installerade Play Store via din app så funkade det galant! Tack så hemskt mycket!!

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Haha, tyckte jag kände igen problemet så! :P Skönt att det fungerar nu, ha så kul att ladda ner lite appar! ;)

harull93 gillar detta.