Wifi har fram till nån dag sedan fungerat bra för mig men nu händer nåt konstigt & jag funderar på om det är ngt hårdvarufel i min Hero. Om jag i settings/wireless controls slår till wifi & rutan blir ibockad så händer inget annat än att det efter ett antal sekunder står "Diconnected" under WIFI-texten. Om jag då går in i WIFI-settings så ser jag där ändå öppna nätverk men jag kan inte koppla upp mig? Jag får aldrig någon WIFI-symbol i notifieringsraden. Jag har självfallet startat om luren samt t.o.m. plockat ur batteriet en stund. Några ideer?
Hmm, har ingen aning om hur jag gör det men det kanske kan va nåt Nu använder jag i & för sig wifi så lite så jag tror jag avvaktar till 2.1 kommer & ser om det löser sig då, bara det nu kommer innan garantitiden på luren går ut i augusti om det nu skulle vara ett hårdvarufel...
Det där har jag varit med om en gång, då räckte det med att starta om den trådlösa routern. Testat det?
Nja, det har lixom inte med nån router att göra utan luren verkar inte köra igång wifi överhuvudtaget. Blir samma än vart jag är oberoende om där finns wifitäckning eller ej... Samtidigt så är det mycket förvirrande då man i wifiinställningarna faktiskt hittar routers som finns i närheten? Får dock ingen wifisymbol i notifieringsraden...
Har du testat att ändra wifi-policy? I min lur verkar den vara lite lurig... (ja, jag bor i Göteborg... ;-))
Menar du WiFi sleep policy? Är hemma nu & helt plötsligt så funkar det! Dock trögstartat, fick koppla in & ur några ggr...