Hej! Bara ett par lätta frågor förhoppningsvis. Jag gillar skarpt remote appen det va inga problem att ställa in min LG tv dock har jag problem med min telia digital tv box (Motorola) sökte i forumet men hittade ingen tråd, någon som har erfarenhet om vad eller hur jag ska göra? Samma problem med min boxee box... Eller blir jag tvungen att andvända zappa respektive boxee apparna, hade vart underbart att slippa. Mvh bru
För Boxee kan du köra med Unified Remote som är en grym app! För din digitalbox så bör du kunna ställa in den manuellt eller? Alternativt så har Motorola en egen app för att styra sina boxar med!
Teliaboxen har det alltid varit problem med att ställa in även på t.ex galaxy S4 och liknande. Dom måste köra på någon speciell frekvens eller något :/
Som ovan talare nämnde, så är motorola burkarna näst intill omöjliga att få att fungera med någon annan fjärr. Telia har annars en app som heter Zappa för att fjärrstyra boxen via WiFi (kräver dock att både din platta och box sitter på samma nät).
Du får prova med lite olika märken. Min Canal digital box tog ett tag att hitta och jag prova mig fram och hittade till slut en som fungerade. Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
Kanske en riktig newbie fråga :-) Går de inte att få fram snabbinställningar för display osv när man drar upp menyn nere åt hö? Edit Haha..det var verkligen en newbiefråga.hittade svaret själv. Nån som fixat whatsapp? Ska tydligen gå med root å div annat.. Sugen men inte kväll 1 heh
Jag fick in whatsapp men det var lite krångligt med aktiveringen. Sen när jag senare öppnade whatsapp på telefonen var det avaktiverat eftersom jag användarna nummer för att aktivera plattan. Vet inte hur man ska komma runt detta. Går det bara på en enhet väljer jag ju telefonen.
Tack för svaret.. Hmm..De lät ju lite trist. Synd att de jag känner inte använder Viber. Verkar va lättare att få till de