eventuellt fel gällande inkomna samtal

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av thiger, 29 aug 2011.

1. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Hej. Jag vill fråga samt undersöka hur många i detta forum som har upptäckt problem med sin nya mini/mini pro. Felet tycks finnas i Android 2.3.3 och ger sig till känna genom att man ringer upp någon som äger nya minin man får kopplings signal och hör första tonen som talar om att samtalet gått fram sen direkt så blir det upptaget ton. Personen med nya minin ser inte det inkomna samtalet förräns personen som ringt avslutat samtalet, då dyker samtalet upp som missat samtal.

Det enda jag vet om detta änsålänge är att Sony Ericsson inte vet om buggen. Och bort förklarar det hela med att säga att man ska byta simkort samt testa på annan mobil, och även testa System återställning.
    OBS: Systemåterställning löser inte problemet.
    Felet även finns på Galaxy S, vet inte om det finns fler berörda märken.
    Men buggen verkar ligga i Android 2.3.3

En lösning som dock kan fungera är att skicka in mobilen till Service och rensa hela mobilen från android och lägga in det på nytt. Vet dock inte om det kan funka på nya minin då den är helt ny.

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Har inte märkt detta. Om buggen ligger i mjukvaran borde det väl ej hjälpa att rensa och lägga in samma mjukvara igen?

Hur många sgs är drabbade av denna bugg?

3. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

svårt och säga kan vara fler än dom som postat i samsungs avdelning här på swedroid, men får det till 11 personer hitills, Ställde frågan om buggen här eftersom felet uppstår på android mobiler. Nej vet att tipset om att installera om mjukvaran inte är särskilt vattentätt men det var vad jag fick till svar från Samsung.

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Dessa 11 som svarat, har de kanske samma operatör eller liknande?

Det är så trist med problem som inte går att upprepa med lätthet, då är det ju större sannolikhet att man får reklamera eller kan få buggfixar snabbt.

5. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Olika Operatörer