Evil D roms

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Callahan, Mar 30, 2010.

1. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

evil D har släppt en ny rom (1.9) som enligt utsago skall bestå till 90% av en ny läckt bin. Dvs han har plockat ut delar som inte kan spåras till sin källa och byggt in dessa i den tidigare läckta bin-filen (Angios).

Hursomhaver har jag flashat in den och testat lite. Den verkar lovande men jag måste säga att jag upplever senaste LCR-rommen 1.2.3 rappare.
    Särskilt om man kör med goa200s lightversion som var en mer slimmad version.

Jag skulle gissa segheten beror på evil D kör på med en 3D launcher och annat lull-lull. Han har lagt in en del fräsiga saker som t.ex. HTC sense live wallpaper.

Den är bra men med lite tweakande lär det dock kunna bli riktigt bra!

2. Oskar

Oskar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är fortfarande inte i närheten av angios senaste 1.6-rom. Är ruggigt långsam ibland, och jag kommer byta tillbaka om det inte kommer en snabbare 2.1-rom väldigt snart. Tyvärr

3. inhumanity

inhumanity Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag måste faktiskt säga att 1.9 versionen fungerar riktigt fint på min lur.
    Kör jag utan live wallpaper så är den riktigt snabb jämfört med alla andra versioner jag testat då jag blev tvungen att tweaka betydligt mer för att få den att fungera hyffsat bra.

Ända som är lite störigt är att ibland då jag pratat i telefon och lägger på så dör mobilen. (Haft det på alla 2.1 roms)

4. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du tittar i filen /system/sbin/memkiller.sh så ser du en av anledningarna till att 1.2.3 är snabbare än evils rom. Dom sätter lowmemorykiller-modulens värde till 50/60mb på dom två sista värdena, något som gör att även om den är snabb så kan/kommer du råka ut för problem om du använder telefonen och något annat kommer upp med högre prioritet.

Exempelvis, låt oss säga att du har browsern i bakgrunden, ringer ett telefonsamtal och får ett sms, då kommer antingen browsern (förhoppningsvis) eller dialern (förhoppningsvis inte) att dö eftersom värdena är satta rent för högt.

Visst är det snabbt och effektivt, men inte bra för multitasking.

Har själv satt egna värden där som är betydligt snällare, men som samtidigt är mycket högre än default.

Ska ta och titta på vilka binärfiler som diffar mellan dessa rommarna. Kanske bygger jag en LCR-kopia av dom med nya binärerna. Får se vad jag orkar med idag...

// Johan

5. Callahan

MINA ENHETER

Jag kör nu med HTC sense live wallpaper och rommen fungerar mycket bra. Kan fortfarande inte skicka MMS! Ska testa laborera med bildstorlekar nu i Handcent och se om problemet härstammar därifrån.

Jag slängde ut 3D launchern för den var sjukt seg och satte in HelixLauncher istället, tog även bort CorpCal + lite annat junk. Ska rensa mer senare. Jo "Car-home" tog jag också bort för jag fick bara FC i den på allt jag gjorde. Satte in Maps (Brut) men problemen fortsatte med Car-home så det fick åka.

Är HelixLaunchern från market densamma som i LCR 1.2.3?
    Något annat man kan göra för att få det att flyta bättre?

6. Callahan

MINA ENHETER

JA! Nu kan jag skicka MMS! Verkar som om stock-messaging gör mms:en för stora i Eclair!

7. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis gjort en update.zip som uppdaterar system-binärerna (inte applikationerna i android) i LCR 1.2.3 till dom som Evil påstår är nyare i hans rom.

Ska backuppa mitt system, sen ska jag testa peta in dom och se vad skillnaden är.
    Funkar det fint så slänger jag upp en rom här.

---

Allt funkar fint verkar det som förutom tangentbordet som FC'ar direkt...
    Ska se om jag hittar buggen, sen laddar jag upp en rom.

---

Gav upp. Massa libbar i Evils rom som jag inte litar på...
    Återgår till föregående install istället

Last edited: Mar 30, 2010
  8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Nja nu har du ju inte helt rätt. Jag multitaskade problemfritt med lcr 1.2.3
    Hade igång ett gäng appar + samtal + mottagna sms under samtalets gång utan att något dödades av android. Sen går evils rom att fås lika snabb den med genom att göra den barebone.
    Jag körde med en "snällare" memkiller settings i lcr 1.2.3 och upplevde den mkt snabb dessutom körde jag livewallpaper.

9. Callahan

MINA ENHETER

Har ni hunnit tweaka era installationer än?

Tips?

Det låter som om de gjort något med launchern i LCR-rommen om man läser på LCR-sidan. Någon som vet om man kan slita ut den ur LCR och sätta in den i Evils? Eller skulle det ge minimal prestandaökning? Iofs svårt att veta VAD de gjort med den.

10. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

klart du kan göra det. har redan gjort det själv.
    adb pull com.helixproject.launcher.apk
    adb push com.helixproject.launcher.apk /system/app/