Exchange Active Sync funkar på WiFi inte 3G

Diskussion i 'Legend' startad av Thomaz, 30 mar 2010.

  1. Thomaz

    Thomaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick igång Exchange Active Sync och det fungerade från början med både 3G och WiFi. Nu funkar bara WiFi. Med 3G kan jag surfa, synka GMail, FB etc. men inte Exchange. Felmeddelande visas under Konton och Synkronisering | Exchange Active Sync.

    Någon som har en lösning?
     
  2. Thomaz

    Thomaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan meddela att syncen via 3G hoppade igång idag. Varför vet jag inte, jag hade naturligtvis testat att starta om telefonen sedan tidigare. Det jag gjorde innan det funkade var att stänga alla applikationer med Advanced Task Killer, knappast orsaken till att det funkar igen dock.
     
  3. JohnnyDiesel

    JohnnyDiesel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken operatör? Jag hade problem med att Exchange slutade att synka plötsligt. HTC's support gav mig rådet att ta bort portar och proxy som Telenor envisas med att ha i inställningarna för mobil data. De skrev också att ändra APN till internet.telenor.se från services.telenor.se, men då blev hastigheten lidande.
     
  4. monomeric

    monomeric Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har samma problem med Telia sen jag bytte från SurfPort till mobil Internet "alltid". Gmail och browsern fungerar bra, men inte Exchange via 3G. Inga problem via WiFi dock. Underligt är ätt det gick bra med SurfPort...

    Mono
     
  5. monomeric

    monomeric Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telias support var tyvärr ingen hjälp ... jag testade ta bort proxy- och portinställningarna till min APM och, mirakel, jag kan synca igen! :)
     
  6. Flyckt

    Flyckt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem, och i mitt fall beror det på att man starar "E-post" medan man sitter på ett WLAN, och sedan flyttar sig till 3G. Då slutar synkningen att fungera.
    (Samma sak sker om man startar på 3G och växlar till WLAN.)

    I E-post-applikationen ser man inget felmeddelande, men om man går in i Inställningar - Konton och Synkroniseringar - Exchange Active Sync så ser man att synkningen inte funkar.

    Lösningen är att döda "E-post" (med lämplig task killer) och sedan starta om den direkt igen varje gång man växlar mellan WLan och 3G.
     
  7. Stringfellow

    Stringfellow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, låter ju som en klockren bugg, nån som vet vart man rapporterar?
     
  8. Nect

    Nect Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med synkningen. Kontaktade HTC och förklarade problemet. Men efter som det inte har kommit in några fler rapporter till dem kan de inte undersöka problemet.

    För mig blir det problem om man byter från wifi/3G. Samt om jag stänger ner internetåtkomsten/startar om telefonen.

    Första gången när jag lägger till kontot synkar den, jag får alla kontakter, mail samt kalender. Men därefter jag kopplat ner från nätet, slutar synkningen att fungera. För att få det fungera igen måste jag öppna kontoinställningarna och spara (utan att ändra), då fungerar det igen. Tills jag byter mellan WIFI/3G eller stänger av internetåtkomsten/telefonen.
     
    Last edited: 22 apr 2010
  9. LoA

    LoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem och följde ovanstående råd. Bort med proxy och port så funkar det igen. Jag vet dock inte om det får några negativa effekter...?
     
    Last edited: 27 apr 2010