Exchange-konto slukar batteri

Discussion in 'Allmänt' started by Avarell_Dalton, Jun 16, 2012.

1. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag installerade för någon vecka sedan ett exchange-konto med push för att spara batteri tänkte jag.

I samband med detta installerades väl nån annan app och jag hade svårt att lokalisera problemet. Telefonen drog ungefär 10% i timmen, även om jag inte rörde den.
    Jag har ju en One X som i princip inte drar batteri alls i vila och tio timmars drifttid är lite väl knapert.

Igår avinstallerade jag mitt "batterisparande" initiativ och idag kan jag glad konstatera att efter ett samtal på tio minuter och två timmars inaktivitet är batteriet kvar på 100%

Kanske gjorde jag nån konfigurationsmiss men kontot fungerade och push var aktiverat. Om någon har något tips tar jag gärna emot det, annars blir det till att gå tillbaks till POP3 eller om jag ska lösa det med Gmail.

2. GammelGreggan

GammelGreggan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den inbyggda hanteringen av Exchange stödjer inte äldre versioner av Exchange-servrar speciellt bra.
    Prova Moxier istället, för mig fungerar det perfekt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Avarell_Dalton likes this.
  3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

På någon telefon jag haft vet jag att jag fick batteriproblem efter att jag började använda stockmailen i telefonen, det jag gjorde då var att jag tog bort kontot,rensade data i mail,kontakt och kalender programmen och sen la till det igen. Då försvann batteriproblemet

Jag kan också rekomendera Moxier som ett alternativ, har kört det på dom flesta Androiderna jag haft då jag inte gillat stockmailen i dom. Moxier är mer batteri snålt än stock i dom flesta fall enligt min erfarenhet. På min nuvarande SXS kör jag dock stockmail då den inbyggda i SXS är riktigt bra och inte verkar dra spec mycket ström.

Vi kör exchange 2003 på jobbet

4. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tack, Moxier ska testas.
    Jag har egen domän hos space2u.com och enligt deras faq stödjer de push. Vad de använder för mjukvara vet jag inte och i ärlighetens namn är jag rätt okunnig på detta.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

På Moxier kan man även ställa in synkschema ,text push mellan 07:00-16:00 och därefter tex en gång i timmen . Du får höra av dig om du får problem med att ställa in Moxier så kan jag försöka hjälpa dig

Skickat från Tapatalk2