Tips: Exklusiv rabatt för Swedroid på S4!

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av The Phone House, 15 mar 2013.

1. sgtSmittohärd

sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Ja det visste jag givetvis, det va en dålig formulering bara :)

2. snabelbulle

snabelbulle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej Phone House!
    När skickar ni min lur från ert webblager? Jag la min order i måndags, och den har stått som "Behandlas" sedan igår vid lunchtid. När jag la ordern så fanns den i lager enligt hemsidan, dagen därpå var de däremot slut. Jag såg nu idag att ni återigen har fått in dom i lagret. Är det måndag som gäller för utleverans från ert lager eller?

3. Malli_

Malli_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vore bra om man kan lägga beställningar på nätet hos The Phone House men hämta ut i butik....

4. Hammarby88

Hammarby88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här. Men jag beställde en vit som funnits i lager hela tiden. Aldrig varit med om att de ska ta över en vecka att skicka en vara som FINNS I LAGER. Avbokade nyss, aldrig mer phonehouse.

5. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Igår upptäckte vi ett fel i våra system som har orsakat en del förseningar. Av någon anledning har inte alla beställningar gått till lagret för paketering även om en telefon allokerats till den beställningen, vi har idag försökt gå genom alla sådana beställningar för att se till att telefonerna skickas och de flesta om inte alla beställningar skickades idag. Nu har jag dessvärre ingen möjlighet att kolla det hemifrån eftersom jag inte kommer åt alla nödvändiga system men om du PM:ar mig så kollar jag din order direkt på måndag morgon.
    Att det står behandlas på hemsidan beror på att det ordersystem vi har på hemsidan i dagsläget inte låter oss att ändra status mer än ett visst antal gånger, tidigare stod det "skickat" när ordern var färdigbehandlad vilket i sig skapade mycket förvirring när en produkt var slut i lager och inte alls hade skickats.

Antar att samma sak hade gällt här om du inte hade avbokat. Att din telefon skulle skickats idag eller på måndag på grund av felet som inträffade.

Det är förstår väldigt beklagligt att allting inte fungerade som det skulle under denna vecka och vi jobbar förstås på ärendet för att se till att samma sak inte upprepas. Jag förstår att ni är besvikna och ni båda är välkomna att PM:a mig så kan jag se om det är något jag kan göra för att skynda på era ärenden även om en av er redan avbokat.

6. Hammarby88

Hammarby88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Avbokade min vid 16:30 och då var den inte registrerad hos Posten ännu :ehm: Lyckades hitta en på Netonnet.

Sjysst att svara och ge en förklaring dock! Kan ju lära de andra på supporten (läs chat) vad service är ;)

7. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Kul att du lyckades hitta en iaf :) Vi jobbar hela tiden på att förbättra oss så jag hoppas detta miss inte gjorde dig alltför off på oss i slutändan ändå. Ha en trevlig helg!

8. Malli_

Malli_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

En kompis till mig beställde sin S4 från TPH i tisdags , fortfarande inte skickad! Leveranstiderna är inte helt ok!

9. 4U2C

4U2C Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon mer som upplever oehört lång leveranstider från TPH??
    Funderar snart på att annullera min order o köpa luren kontant någon annanstans, beställde för 1 vecka sedan.

10. snabelbulle

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma här! La ordern i måndags och den FANNS då i lager. Nu, 8 dagar senare, står ordern fortfarande som "behandlas"... RIKTIGT irriterande faktiskt! Hoppas dom skickar den idag, alt. SENAST imorgon, annars lutar det åt att annullera ordern här med.

11. schop

schop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så det finns inte längre någon rabatt hos phonehouse att tillgå?

12. 4U2C

4U2C Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska inte behöva ta så sjukt lång tid!! Kommer också annuellera min order om inte den skickas idag.
    Jag chattade med supporten precis som sa att jag troligtvis har den i slutet på denna vecka.
    Haha skämt.

13. snabelbulle

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Allvar? Litar inte på chattsupporten för fem öre. Dom har gett mig helt skev info tidigare. Inväntar svar från Toni!
    Allvarligt, ni har den i lager och jag väntar fortfarande på att den ska skickas, samtidigt som ni påstår att andra som beställt under förra veckan har fått sina paketerade och skickade. VAD HÄNDER!? :(
    Kan tänka mig att låta ordern stå kvar, men vill gärna få en förklaring varför det tar sådan tid!?
    Mvh

14. 4U2C

4U2C Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes livesupporten är värdelös får inga som helst svar från dem, de kan inte kontakta lagert heller. Jag väntar också svar från Toni, har inte varit online sidan innan lunch :(
    SÅ det är folk som fått sina som beställde efter oss? Grr :(

15. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Enl Tele2 har dom inte fått in någon ändringbekräftelse ännu.
    En vecka imorgon.

16. 4U2C

4U2C Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aldrig mer TPH!!! Beställde min lur på Comviq.se istället, sen är det bara till att hämta ut den på närmaste pressbyrå IDAG!! Fantastiskt.

17. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Trots lite strul kommer jag fortsätta köpa genom TPH.

Bra service snabb hjälp.

18. SirHejsan

SirHejsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438

MINA ENHETER

Varför visar ni enbart förvillande information i er webshop?

La en order på en s4 under söndagen och då fanns den i lager. Kollade även under måndagen och då fanns den fortfarande i lager. Min beställning hade dock fortfarande statusen Ny weborder. Idag så var telefonen slut och jag hade fortfarande statusen Ny weborder på min beställning. Kontaktade PHs chatt och han säger att min telefon är restnoterad. Undrar hur den kan vara det när den fanns i lager mer än 24 timmar efter min beställning. Han säger då att saldot på hemsidan gäller alla telefoner i lager, även ej skickade beställda telefoner.

Jag beställde min telefon i tron att den fanns för leverans direkt, vilket jag fick förstärkt då den även fanns i lager 24 timmar efter min beställning och nu känner jag mig lurad... Varför visar ni lagerstatus för kunderna när det inte har någon kundnytta då det inte alltid stämmer? Nu vet jag inte alls när jag kommer få den...och detta händer 2013!

19. snabelbulle

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis samma situation som jag var i! Beställde förra måndagen med telefonen i lager, dagen efter var den slut. Efter en massa mailande fram och tillbaka så har telefonen IDAG äntligen skickats. Verkligen missvisande när man faktiskt lägger en order eftersom att de annonserar den som att de har den på lagret.
    Trotts det tycker jag att de levererar bra service hos Phone House, speciellt Toni här på Swedroid! Han ska ha bra med creds då han snabbade på mitt ärende. Det var iallafall efter att ha haft dialog med honom som saker och ting faktiskt hände!
    Däremot kan jag dessvära inte säga samma sak om chatt-"supporten". Totalt värdelöst! Och då är jag medveten om att de endast kan ge ut begränsad information, men flera saker de sagt verkar inte alls stämma!

20. The Phone House

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Det jag kan säga just nu är att vi haft en del strul med våra system den senaste tiden vilket uppkommit efter uppdateringar och jag kommer självklart att framföra alla synpunkter på det till dem som ansvarar för de specifika systemen. Vi jobbar hela tiden på att förbättra alla våra system just för att allt ska bli så smidigt och snabbt som möjligt, dessvärre funkar inte allting alltid som man tänkt sig. Bara så du vet så håller jag med om att det är jäkligt tråkigt med att allt blir förvirrande för er som beställer men PM:a ditt ordernummer till mig så ska jag göra allt jag kan så att du får din telefon så fort som möjligt!