Exportera adreesboken till SIM-kortet...

Diskussion i 'Blade' startad av hans peter, 17 jan 2012.

  1. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Som nybliven ZTE Blade-ägare, (med en manual som lämnar det mesta övrigt att önska), ger ”try and error”-metoden inte alltid önskat resultat, varför jag hoppas att jag här kan få lite hjälp på traven.
    (På sidan - Sweden kan man f.ö. hitta den engelska manualen för ZTE Blade och en manual på svenska för surfplattan ZTE Light som ju i långa stycken är snarlik Bladen.)

    Och så några problem som jag har för ögonblicket:

    1) Eftersom jag inte lyckades kopiera adressboken i min gamla mobil till dess SIM-kort tvingades jag skriva in alla posterna ”för hand” i nya Bladen. Jag valde då i oförstånd att göra detta på kontot ”Telefon (Lokalt)”.
    Min fråga är: Om jag exporterar min adressbok till SIM-kortet, finns den då också kvar lokalt?

    2) Det har dykt upp ett tecken på raden högst upp med nedanstående utseende
    [​IMG]
    I den utomordentligt fattiga engelska manualen står också vidstående beskrivning.
    Min fråga är: Med vilken del av den omfattande säkerhetsbeskrivningen på sidan har "mitt" utropstecken att göra?

    3) Jag vill ta bort objekt från startsidan. Jag har hittat en svartruta där med texten: ”Ta bort objekt. Tryck på ett objekt tills det vibrerar och dra det sedan till papperskorgen.”
    Min fråga är: Var finns papperskorgen? Det är i alla fall inte den som är uppritad på svartrutan.

    /hans peter
     

    Bifogade filer:

  2. ChristofferL

    ChristofferL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    2) Om varningstriangeln dykt upp i statusfältet bör du se vad som är fel genom att "dra ner" statusfältet. Där bör stå någon sorts information.

    3) När du trycker och och håller kvar på en genväg/widget så dyker det upp en liten papperskorg längst ner på skärmen (där du troligen har din app-launcher).
     
    hans peter gillar detta.
  3. eraluno

    eraluno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej,
    Mitt förslag är att du struntar i att spara kontakterna på telefon/simkort och istället spar på ditt googlekonto istället (google kontakter).
    Då har du kvar kontakterna oavsett vilken telefon du använder i framtiden;)
     
    hans peter gillar detta.
  4. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack båda för svaren. Det hade jag ju verkligen ingen aaaning om. Och hur har egentligen kineserna tänkt sig att man skall dra nytta av alla deras finesser när man ingestans kan läsa sig till hur man skall hantera dom. Jag återkommer säkert med fler frågor. :)
    /hans peter
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vid första starten av telefonen så ska du ha en androidrobot på hemskärmen som kommer med en liten tutorial. Har du den kvar så klicka på den så startar genomgången på nytt alternativt kommer med lite tips på hur du använder telefonen.
    [​IMG]
    Har du lyckas plocka bort androidroboten så kan du långtrycka på din hemskärm och välja att lägga till den igen, heter något som android-start widget eller något i den stilen.
     
    hans peter gillar detta.
  6. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack för tipset. Ännu ett strå till stacken. Nyss fick jag lära mej hur man tar bort saker frå n startskärmen. Nu kan jag också lägga dit dom. :)
    /hans peter