External Keyboard Helper Pro - Ta kontrollen över ditt externa tangentbord

Diskussion i 'Applikationer' startad av kallt_kaffe, 25 maj 2012.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    [​IMG]
    Det är väl på tiden att jag skapar en tråd i Swedroid för min app för er med externa tangentbord.

    Applikationen är en s.k. "Input Method" men saknar helt det traditionella mjukvarutangentbordet som normalt sett dyker upp i nederkanten. Denna "Input Method" ska nämligen användas enbart när man kör med sitt externa tangentbord.

    Tanken från början med appen var att den skulle fixa rätt tangentbordslayout (dvs svensk layout i mitt fall) när jag använder mitt blåtandstangentbord men numera gör den mycket mer än så.

    Förutom de snart 40 fördefinierade layouterna kan man skapa upp till två egendefinierade layouter. Det går också att knyta upp till 16 textsträngar (t.ex. din emailadress, ditt telefonnummer etc) och 16 app:ar till tangenbordskombinationer. Starta t.ex. Gmail med Alt+G och skriv den emailadress med Alt+E osv.

    Vissa (dock inte alla) "keycodes" går också att mappa om. I grundlayouterna mappas alltid BACK till ESC-knappen men detta går naturligtvis att justera enligt eget tycke.

    Appen erbjuder också en viss kontroll av tangentrepeteringen och det går att få "knappljud" om man så önskar.

    Har man behov av fler layouter går det att växla mellan 3 olika med hjälp av en tangentkombination (t.ex. Alt+Space).

    Mer information om appen finns här: http://www.apedroid.com/android-applications/external-keyboard-helper
     

    Bifogade filer:

    • mixed.jpg
      mixed.jpg
      Filstorlek:
      51,9 KB
      Visningar:
      351
    Last edited: 25 maj 2012
  2. nexushjuvik

    nexushjuvik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    keymappingen funkar inte.

    Kan du tala om för mig varför keymappingen inte sparas när jag har gjort dem? Gör jag fel eller funkar inte programmet? Jag vill till exempel göra såbatt media tangenterna på mitt Apple tangentbord fungerar, men det vill sig inte! Vad göra?