Externt tangentbord till Android

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Rikardn, 3 sept 2010.

  1. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag överväger att införskaffa ett minitangentbord med blåtand för anteckningar istället för att behöva använda min 12" laptop hela tiden.

    Hittade ett relativt billigt tangentbord på dealextreme;
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37863

    Funderar dock över om det finns bättre alternativ?
     
  2. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Själv undrar jag om det finns något litet tangentbord med blåtand och inbyggd mus (sådan liten prick som finns på vissa laptops) och två musknappar så att den kunde agera mus. Storleksmässigt något större än det som TS länkar till.

    Finns det tangentbord med annan typ av musstyrning så skriv skriv ner dem också, dock föredrar jag styrkula.

    Jag har ingen tablets (än), tänkte skaffa en senare (när tableten med de specar och pris jag önskar har lanserats, då slår jag till).

    Jag söker alltså efter ett litet blåtands tangentbord med inbyggd mus, finns något sådant idag? någon som kan rekommendera något? Tangentbordet ska vara i lagom storlek, inte för litet eller för stort.
     
  3. swampmonkey

    swampmonkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    torde väl vara något sådant här ni letar efter?
    blåtand, mustrackpad, och litet och smidigt. + inbyggt fodral.

    http://www.logitech.com/sv-se/keyboards/keyboard/devices/3848
     
  4. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har ett sådant tangentbord som jag köpte från ebay för 80 kr inklusive frakt. Måste varna dig för att det är mindre än vad det ser ut, ungefär som en fyratumstelefon, dvs det kommer bli svårt att skriva på det med två händer iallafall om du hade tänkt använda mer än bara tummarna. Vidare krävs det att man trycker relativt hårt för att trycket ska registreras.