Problem: Extrem batteriförbrukning s3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Saiu, 16 jun 2013.

1. Saiu

Saiu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att min s3a för några dagar sedan blivit utsatt för en fuktskada så har telefonen haft en extrem batteriåtgång (laddar ur på ca 3h utan någon direkt aktivitet) och varit onormalt varm när jag har startat den. (självklart har den fått torkat innan) Batteriet i sig är det inget fel på eftersom jag även har testat min farbrors batteri i telefonen med samma resultat som med mitt.
    Är väldigt tacksam för teorier/svar på vad som kan vara felet på telefonen och även vad man behöver för att åtgärda problemet.
    Kan även tillägga att telefonen inte läser simkortet om det har någon som helst inverkan på problemet.

2. anCnoc

anCnoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om inte ens klarar att läsa simkortet så är nog bara att lämna in den på närmsta service ställe och be dem kolla på det.

Även om skulle hitta någon skadad krets så är det nog inte lätt att laga själv.

Jag tappade min i en vattenhink för ca 2 veckor sedan och jag hade tur att inget ha blivit skadat. Tog ut batteriet direkt och la den 1 timma i ungnen på svag värme.

3. Saiu

Saiu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo själva simkortsproblemet löser jag nog själv genom att skaffa en simkortsmodul. Däremot vet jag inte hur jag ska lösa batteriförbrukningsproblemet eftersom jag inte vet var i telefonen problemet sitter.

4. anCnoc

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kolla vid USB kontakten där är det extra utsatt även 3,5 hörlursuttaget.

5. Saiu

Saiu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som det är just nu så kommer värmen någonstans i närheten av simkortsmodulen vilket skulle kunna vara ett positvit tecken. Bör jag beställa en ny simkortsmodul och sätta in innan för att sedan se hur det hela utvecklas? (om felet har med det att göra)

6. anCnoc

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vågar ej uttala mig om hur du bör göra men låter vettigt att se över detta först. Du kan även höra med en tekniker vad du bör göra och inte göra på någon Samsung Quickservice utan att behöva lämna in den.
    Om du nu vill byta själv.

Saiu gillar detta.
  7. Saiu

Saiu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nyfiken som jag är så skruvade jag loss simkortsmodulen. Bakom den så ser det ut som att något har bränts. På det "guldiga" så är vissa delar lite mörkare men telefonen funkar utan problem såsett förutom att batteriet går väldigt fort. Tips upskattas gärna på hur man ska lösa detta!