Extremt kass mottagning

Diskussion i 'Legend' startad av Speilegg, 19 aug 2010.

  1. Speilegg

    Speilegg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    På den senaste tiden har min Legend fått så kass mottagning så man blir mörkrädd. Har som max 2 bars och den hoppar ur nätverket nästan hela tiden. Om jag försöker gå in på nätverket säger den nästan alltid att mitt simkort inte tillåter det eller så hittar den överhuvudtaget inte mitt nätverk.

    Var inne hos phonehouse idag och frågade om det fanns andra kunder som hade haft liknande problem.

    Fick svaret att det var ett mjukvaruproblem och att jag skulle uppdatera telefonen men några uppdateringar finns inte att hämta.

    Någon som har liknande problem?
    <3
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Du har inte ett gammalt sim kort ?
     
  3. Speilegg

    Speilegg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är mycket möjligt. Köpte mobilen för några månader sedan och detta började hända för typ en vecka sedan. Hade även samma, fast inte lika mycket problem med min förra Magic
     
  4. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du testat att ta lös "antennen" och sätta tillbaka den? För jag fick kass sändning och fattade inte varför då kompisar med likadana telefoner hade full täckning när dom stod bredvid mig, provade då att ta lös antennen och sätta dit den igen o då fick jag bra täckning igen. Kan va värt att testa!
     
  5. Speilegg

    Speilegg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dude, var sitter antennen?
     
  6. JoQ

    JoQ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Lossa luckan där längst ner, där batteriet sitter. Antennen är inbyggd i luckan du lossar, kolla dom två kontakterna, så det inte är damm.