Problem: Få bluetooth att fungera med bluetooth-högtalare och bilen?

Diskussion i 'OnePlus 9 Pro' startad av xtreme, 19 okt 2022.

  1. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har problem med att min OnePlus 9 pro inte fungerar med mina bluetooth-enheter.

    Bose bluetooth-högtalare - Kommer upp i telefonen under bluetooth men när jag väljer den får jag ett meddelande att det inte går att ansluta.

    Bilen - När jag ansluter får jag tillbaka i telefonen att jag behöver verifiera, klickar på verifiera och efter en stund får jag upp att det inte gick att ansluta.

    Biltema bluetooth-högtalare - kommer inte ens upp i listan över bluetooth-enheter.

    Jag har testat många gånger att ansluta men det fungerar inte. När jag sökt får jag bara upp självklara saker som att starta om telefonen, verifiera att flygplansläge är av och bluetooth på på telefonen. Telefonen har senaste uppdateringen.

    Hur löser jag detta?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Om det går, kanske kan man göra parningen tvärtom i bilen. Alltså göra sökningen från bilen istället för från telefonen. Då brukar det krävas att man kan välja att göra bilen synlig. Har varit med om detta i lite olika bilar och då har det fungerat att söka efter telefonen från bilen istället för tvärtom.

    Högtalarna har jag dessvärre inget tips för :(
     
  3. slarre

    slarre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    2 474
    Telefon:
    Motorola Moto G84

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto G84
    Telefon 2:
    uleFone Note 16 Pro
    Platta:
    Apple iPad Mini (Gen 5)
    8/10 ggr då jag haft BT problem har det löst sig med omstart av mobilen.
    I synnerhet i bilen.
     
  4. nickname

    nickname Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2018
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Jolla
    ROM:
    Sailfish 3.4
    Platta:
    Asus Transformer Prime TF201
    ROM:
    KatKiss 7.1
    Jag har också vid en handfull tillfällen haft problem med min OP9pro att ansluta till redan parkopplade enheter. Testade att stänga av och på Bluetooth, ta bort parkopplingen till enheten och lägga till igen, men det enda som hjälpte mig var att starta om telefonen. Dessutom tror jag att jag varje gång stängt av telefonen för att sedan manuellt starta upp den igen. Jag har fått för mig att "starta om" och "stänga av" ger lite olika resultat, men det kan vara inbillning också.