Hej!
Jag sitter för tillfället i Eclipse och utvecklar android applikationer men är riktigt trött på den IDE'n. När man skapar nya resurser som XML filer eller liknande använder den inte tabbar (och tro mig, jag har ställt in att den ska använda tabbar istället för mellanslag). Eclipse är också väldigt segt, öppnar man en XML fil kör den även någon slags preview (WSIWYG), vilket inte intresserar mig det minsta. Debugging och pakethantering verkar också väldigt slött i Eclipse.
NetBeans har jag börjat använda och det fungerar bättre för mig tycker jag. Men nu när jag blivigt allt mer van vid att köra debugging på min telefon (tack till Eclipse) så får jag inte NetBeans att bygga och köra appen på min telefon, utan den jobbar antingen mot emulatorn eller så får jag ta omvägen att flytta över appen till min telefon varje gång jag har kompilerat.
Hur får jag netbeans att köra appen på min telefon istället för emulatorn direkt?
MvH
Edit: Hmm, jag uppdaterade till senaste versionen av NetBeans-plugginen (nbAndroid) och då fungerade det helt plöttsligt. Sorry för frågan.
Last edited: Feb 24, 2012