Få pengarna tillbaka efter 2 veckor?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Denny, 20 jul 2010.

1. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu är det så att jag är less på barnsjukdomarna i denna för övrigt underbara mobil. Senaste dagarna har bestått av att batteriet dragit ut på en timme, en gång på helt måfå utan att jag startat upp något speciellt program, GPSen som är helt störd, acceleratorn som är felkalibrerad och nu sist så hängde sig bakgrundstjänsten för att ringa! Satt i samtal med en familjemedlem och när jag skulle avsluta så låste sig telefonen på samtalsskärmen och 30 sekunder senare så meddelar android att processen hängt sig.

Det är för många barnsjukdomar och en del hårdvarufel som gjort mig less. Det har tyvärr gått över två veckor sedan jag köpte telefonen, alltså den är på avbetalning via Tele2. Någon som vet om jag har rätt att byta in telefonen mot någon annan? Jag har inte rootat eller flashat telefonen då det inte går officiellt via Kies än.

Tack på förhand.

2. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Var precis i samtal med Tele2 och som jag trodde.... "Max 14 kalenderdagar, skicka in den på reparation".....

Jävla skit på ren Svenska. Vad ska jag göra nu? Göra det lönlösa och skicka den till Samsung och få en till som beteer sig likadant? :/

3. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vad har du installerat för appar? För det kan ju vara någon app som ballar ur och tömmer batteriet också.

Sen, varför inte roota å fixa till dom problem du kan fixa till? Det är ju så enkelt att roota den ändå. Å går ju att återställa som det var i efterhand också.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Skicka den på rep, blir det inte bättre så har det säkert kommit en uppdatering tills du får hem den. Du har ju helt klart fel, förmodligen mjukvara. Testa en system återställning

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Någon som vet eller hört något om när den nya firmwaren kommer till oss i norden?

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om batteriet tar slut på en timme är det fel på telefonen eller så har du nån applikation som drar slut på batteriet, men en timme verkar lite även om telefonen jobbar maximalt hela tiden.

Gör en fabriksåterställning och installera INGA applikationer. Då har du en telefon du kan ringa och surfa med som funkar hyggligt bra (om än inte så som man förmodligen har tänkt sig) tills de släpper första firmware-uppdateringen.

Last edited: 20 jul 2010
  7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Batterier tar ju inte ens slut om man surfar en timme i sträck!

8. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Som jag sade så hände det där med strömmen en gång, utan någon som helst anledning, för jag har varken lagt till eller tagit bort några appar vid tillfället det hände och inget som körde (har auto-killer för det). Kan tillägga att den registrerade batterianvändningen var hög på Display, Cell Standby och Phone Idle. Apparna är väl Android System, OS och Core Apps eller?

Annars brukar strömmen hålla runt ett par dagar, den brukar gå ner mest för att jag tar fram mailen. (Ja, jag vet att mail-syncen drar på batteriet, men inte så extremt)

GPS Test, TrackerBooster, Endomondo, Advanced Task Killer, Dolphin Browser, Kringla och några måla appar. Alla dessa är satt på auto-kill och ingen har varit igång under tiden.

Jag har helt klart fel? Du har inte missat de flertalet trådar på detta forum och andra där folk redan spekulerar om hårdvarufel? Jag är inte ensam om dessa fel och vad jag sett så har varken root, firmware eller ändrade inställningar förbättrat GPS och Acceleratorn något märkvärdigt. Några enstaka personer påstår att GPSen är bättre bara för att komma tillbaka vid ett senare tillfälle och säga tyvärr, det var nog inte så.

---------------------

Självklart kan jag hacka telefonen med roots, custom unsupported firmwares och dylikt, men det ändrar ju inte det faktum att Samsung tydligen har stressat ut en produkt. I mitt fall kanske det inte är så farligt som det låter, men hur är det för de stackarna som inte är tekniskt lagd där ute? Ska de behövas dras med en buggig telefon för de varken vet vad firmware eller sync är? Om Samsung ska kunna slå sig in på marknaden med denna telefon så kan de ju inte förvänta sig att användarna ska updatera telefonen stup i kvarten för att den ska fungera normalt.

9. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    De har ju inte släppt en enda uppdatering för oss i Europa ännu. Inte spottar de ur sig massor med uppdateringar någon annanstans heller. Så uppdateringar stup i kvarten är inget man kan säga om samsung.

10. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det var både en pik angående de inofficiella uppdateringarna och att man måste uppdatera över huvudet taget som var poängen. ;)

11. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Lite taskigt att pika Samsung för uppdateringar under utveckling, heh.

12. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad är taskigast, att jag köpt en telefon för 5000kr som måste uppdateras för att fungera normalt eller att jag pikar dem så de sätter fart?

13. coca cola

coca cola Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kul att vas samsung än gör så har du en ursäkt. Varför inte bara erkänna att okej detta var inte deras bästa produkt på ett bra tag.

Har själv hans problem precis som han beskriver det och jag anser att det inte finns några ursäkter för detta.
    Jag anser att samsung har stressat ut en produkt med vissa problem som inte ens går att lösa med mjukvara.

Inget ont om samsung som varumärke, har bra erfarenheter av dom tidigare med flera tv-apparater och andra elektronikprylar.

Men detta samsung var det sämsta ni gjort på länge...

14. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har iofs bara positivt att säga om Samsung. Bytte själv nyligen från en Desire, som jag också var mycket nöjd med, till en Galaxy S. Bättre Wifi än Desire om man ser till hur långt bort jag får mottagning hemma. Bättre batteritid när jag hållit på med bägge samtidigt med ungefär samma saker. Övriga fördelar som skärm, minne till appar, osv... är bara ännu mera plus.

Har du testa dra hem någon app som visar vad det är för program som dragit ström? 1 timme var löjligt kort batteritid :S

Så jag tror att med ny firmware så försvinner nog en hel del buggar som vissa upplever. Värre med andra företag som stressar ut produkter med hårdvarufel för dem kan man inte fixa med en uppdatering ;)

15. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag vill påpeka än en gång att det där när batteriet drog ut på 1 timme har hänt en gång, inte igen det vill säga. Det var bara en detalj jag ville dra upp då det var så sporadiskt och kändes buggigt. Nu har jag uppdaterat firmware till I9000XWJG5 via Odin så får se hur det fungerar. Telefonen är redan lite smidigare i menyerna, får se om det hjälper i längden. :)

16. inact_0035

inact_0035 Guest

Detta skrämmer mig, nu blir jag mer osäker om jag ska köpa mobilen :/

En timma sa du? Wtf :O

17. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    påtal om det är det inte konstigt att den där belgiska samsung bossen sade att vi skulle få en uppdatering av FW i slutet av Juli och det är helt jävla tyst om den???? det borde väl kommit ut något?

18. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

19. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad alla hakade upp sig på det, det har hänt mig en gång. Det lär inte hända igen hoppas jag. ;)

20. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vilket är den version jag fick med telefonen när tre levererade den.