Få Samsung Note 10.1 att synka med min telefon?

Diskussion i 'Samsung' startad av Hårig, 6 feb 2013.

1. Hårig

Hårig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hej, jag har en Samsung Note 2 mobil och funderar på att införskaffa en Samsung Note 10.1 på grund av dess möjligheter till flera fönster osv. Något som jag då verkligen vill ha är en ständig 'live' synkronisering mellan enheterna. Får jag ett sms ser jag det i plattan och kan svara genom den, i plattan har jag säkert Skype igång och ett pling i mobilen vid meddelande vore inte dumt. Det behöver enbart fungera hemma i nätverket. Hur nära detta eller mer kan man komma?

PS, för att göra det enkelt. Någon möjlighet att 'dela' notifications?

Last edited: 6 feb 2013
  2. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det vore verkligen smidigt men någon sådan helhetslösning har jag inte sett. SMS från tableten finns det gott om appar för däremot, bland annat https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mightytext.tablet som jag använder och det fungerar precis så enkelt som det borde. Ännu ett plus vore om smsen visats som lästa i GO SMS i S3an, men man kan inte få allt antar jag.

Följer tråden med spänning!

3. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har bägge och har kommit en del på vägen men det är pilligt och varje funktion du vill ha syncad kräver en egen lösning, dessutom får du leva med ett visst lag beroende på inställningar och server respons. Det första är att registrera dem under samma konto.

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk HD