Få tillgång till paid apps -root guide önskas

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av bjerkhoel, 9 aug 2010.

  1. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag har originalrecovery eftersom det är bekräftat, min original-ROM är i och flyter på bra så inget problem så. Jag har också unrootat för att testa hela varvet från att roota till att totalt unroota. Det hela flyter på bra och är lika original som innan jag började roota. :)

    Det är bara det att jag inte fick någon bekräftelse på själva flashningen tillbaks till originalrecovery samt att det var en gul triangel i originalrecoveryn.

    EDIT: Kan tillägga att jag bytte till min original-ROM via ROM Manager -> därefter flashade jag originalrecoveryn och därefter unrootade jag.
     
    Last edited: 11 aug 2010
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Men shit vad jag läste fel! Jaja, men då är det ju chill-dill då jue. Jag läste att det var original romen du hade problem med. Sorry.

    Och ja, nu har du original recoveryn med triangel < 3e > och allt.
     
  3. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Okej, då är det alltså så originalrecoveryn ska se ut med en gul triangel och de fyra alternativen?
     
  4. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jajemen. Så ser det ut på min och jag har flashat in originaluppdateringar genom denna tidigare, så jag ser inte att du kan ha något annat än originalet just nu.
     
  5. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Woho! Då funkar de alltså komplett att gå från orootat till root och sedan tillbaks till helt original! :)

    Tackar för all hjälp!
     
  6. Duzii

    Duzii Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dr Laban du kanske kan hjäpla mig :)

    Jag rootade telefonen med 1 click root metoden. Efter det så skulle jag lägga in Amon Ra recovery via fastboot och får då "signature verification failed" vilket innebär att jag inte kan flasha custom recovery för att telefonen inte tror att jag har root access?

    Prövade efter detta Rom manager, där jag installerade clockwork mods recovery, programmet påstår att installationen har lyckats.
    Men jag hamnar ändå bara i original recovery.

    Provade därefter att flasha in amon ra igen, denna gång genom Rom managers funktion för att göra detta, installationen lyckades och jag kunde boota in custom recovery. Glad i hågen startar jag om telefonen för att lägga in cyanogen på mitt SD-kort. Bootar om och hamnar i original recovery igen!!

    Verkar som om custom recovery bara funkar första gången man bootar in i den efter att ha installerat via Rom manager och det funkar inte alls att flasha recovery via Fastboot.

    Har du någon lösning?

    Det blev ju nästan en liten novell det här :)
     
    Last edited: 11 aug 2010
  7. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Kanske samma som mig, ROM Manager skötte allt åt mig så jag vet inte exakt vad som hände men det känns som detta var likadant. Kanske flashade ROM Manager om till originalrecovery efter ROM-bytet?
     
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Själv tycker jag att det vore smart för folk att kanske göra det på "old school"-sättet först, för att förstår lite mer.

    Jag själv gjorde det, och har sedan låtit bli ROM Manager. Kan inte vara så jävla jobbigt att göra det på vanliga sättet tycker jag..

    /Söder
     
  9. Duzii

    Duzii Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej på dig Söder,

    På min magic körde jag "old school" -sättet. Tänkte det kunde vara trevligt att slippa låsa upp sin bootloader bara.
     
  10. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Det där var dock inte befogat. Jag (Vi?) valde aktivt att göra 1-click-metoden och några använde sig utav ROM Manager för att byta ROM. Vi ber därefter inte om en åsikt huruvida svårt detta äldre sätt är gentemot det nya sättet att roota och byta ROM.

    När du nu ändå ägnade din tid åt att skriva ett inlägg baserat på din åsikt så kunde du faktiskt under samma tid beskriva vad som hände, precis som alla gjorde i din "HJÄLP ***** ATT ROOTA-TRÅD", under förutsättning att du vet vad som händer under den process som vi andra precis diskuterade. :)
     
    Last edited: 12 aug 2010
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Rätta mig om jag har fel, men kan man inte byta recovery och ROM på vanliga sättet, även om man rootat med 1-click? Eller är det en upplåst bootloader som möjliggör det?

    Tagga ner vilander, jag hade inget att tillföra om hur du ska göra på ert sätt att just root:a. Jag bara undrade om det kanske inte var det bästa sättet att använda ROMmanager första gången.

    /Söder
     
  12. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag kan nog kika lite närmre på det här i eftermiddag, jag ska kila iväg och skriva tenta just nu. Jag har inte petat så mycket på ROM Manager, men om inte annat så kan det ju bli en skön eftermiddagsaktivitet.

    Jag har förvisso en upplåst bootloader, men min nuvarande ROM är original, orootad, så det bör göra att jag kan återskapa era situationer så nära på pricken som möjligt.

    Det verkar som om ROM Manager kan vara lite hit and miss ibland, utifrån vad folk berättar. Interesting, interesting. :)
     
  13. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    I övrigt ska vi se om vi inte kan få ihop lite material till de som vill prova på att köra "oldschool" (shit, så gammalt är väl inte... just ja, ALLT blir ju gammalt efter 2 månader i den här världen) proceduren med. Så man kan få lite alternativ till "den här eller den där appen som skulle kunna funka".
     
  14. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Efter lite efterforskningar så har jag kommit fram till att CM6 är helt värdelöst så jag nöjer mig med root för att kunna skaffa betalapps.
     
  15. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig. Känns som man har lite mer koll på vad som finns då med, och varför det finns på ens telefon.

    Sen har jag full förståelse för de som vill byta och hålla på, men för mig själv känns det som jag måste dra gränsen någonstans.

    Detta är ändå den telefon jag använder. Kan inte BARA leka med den. :)

    /Söder
     
  16. Duzii

    Duzii Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Hej

    Det konstiga är att rom manager lyckas flasha custom recovery (fast med sådär resultat för min egen del) men att det inte går att flasha den med Fastboot. Remote signature verify fail bla bla bla
     
  17. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    precis, den gör allt jag vill och den gör de snabbt, att hålla på och flasha in en massa buggiga fulhackade roms bara för att den är liiiiiite snabbare på vissa saker men får 18 programcrashar om dagen känns inte värt det.

    Root + market access = jag är nöjd.
    Nu hoppas vi på att 3.0 kommer snart så det börjar SE snyggt ut också.
     
  18. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ett bättre Market får vi nog i natt, men push också. Kanske Payapps på nått sått också. :)

    /Söder
     
  19. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Faktum var ju att vi använde ROM Manager första gången.
     
  20. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Faktum var ju att vi använde ROM Manager första gången.

    Härligt initativ!