Få upp telefonens skärm på datorn

Diskussion i 'Allmänt' startad av Tomaro, 29 sept 2011.

  1. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    har en kraschad skärm. Tänkte det borde gå att ta upp telefonens skärm på datorn och därvid se om jag kan styra den och fixa till lite på den innan den skrotas för gott.

    Laddar hem från
    androidscreencast - Desktop app to control an android device remotely - Google Project Hosting
    och följer instruktioner
    och testar andra program
    Droid@Screen | RiboComments
    men lyckas inte.
    Telefonen ska inte behöva vara rootad av jag läser mig till. Jag förstår inte varför det inte fungerar... någon med tips?

    Den telefon jag vill få upp är en Wildfire. Har även en Neo att testa med men inte heller den vill visa sig.
     
    Godsmith gillar detta.
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Vad är det du inte lyckas med? Hur långt kommer du? Droid@Screen, får du inte upp några devices i rullgardinen eller kan du inte ens starta programmet? Det är väldigt lite att gå på.

    Vet du om du hade usb debugging på innan skärmen dog?
     
  3. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Tack för svar - lite svårt exakt var man ska lägga ribban när man börjar med något nytt...

    Vi kan starta med den neo jag har, lyckas jag få upp den på datorn får jag nog en känsla av om jag kan lyckas med den spräckta wildfiren. Dess skärm är kaputt. Ja, så som en skärm kan vara. Svart med blixtrande sprickor. Touch fungerar än, det går att svar, men an ser inget. Om det måst ske någon inställning på telefonen är det nog kört.

    vad ser jag i Droid@screen? Inget, den hittar ingen enhet. Vare sig det är neo eller wildfire anslutet.
    USB-debugging? mmh, vill minnas att det visades på Wildfiren...(inte min telefon, inte full koll på den)

    Men ska sägas, detta är nog mest en "mmh, det går nog, det ska jag testa" och inte något på liv och död. Finns inte så mycket i telefonen, det mesta finns ju på minneskortet eller på nätet i syncmolnet.
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Minns du om du har "usb debugging" eller "usb felsökning" på telefonen innan skärmen sa hej då?
     
  5. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Som sagt i min edit, vill minnas att Wildfiren var i det läget men kan inte svära på det.

    Hittar inte den inställningen i Neo...
     
  6. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Okej, söker och letar...
    hittar
    ANDROID Controlled from PC (How-To Remote Control ANDROID Phone) - YouTube
    laddar ner och lyckas få tag på min Neo.
    men inte den trasiga Wildfire
    Antar att jag där måste ställa in just USB-felsökning.... touchskärmen fungera så om jag bara minns var allt finns så kanske det går...fast ärligt, vette tusan om det är värt besväret.