Facebook har tagit vår sida. Lösning?

Diskussion i 'Applikationer' startad av H-M, 8 nov 2022.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Hej

    Facebook autogenerar en hel del sidor på egen hand. Jag tillhör en förening och facebook startade en enkel sida 2015. Vi har inte behövt någon sida själv förrän nu. Det var inga problem att starta en ny med samma namn men nu ligger facebooks sida och stör när man söker på namnet. Deras sida måste bort. Hittar bara "anmäl dublett" men det verkar inte funka. Vår riktiga sida kommer inte upp när jag vill rapportera det finns två

    Finns någon lösning? Att kontakta FB direkt verkar utsiktslöst
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Kan du skapa ett inlägg på den autogenererade sidan där du hänvisar till er sida med en länk? Då har åtminstone folk en chans att hitta er sida.
     
    H-M gillar detta.
  3. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Jorå. Det kunde vara värre och i takt med att vår sida växer så verkar den stiga i rang när man söker. Ändå irriterande. Facebooks sida är helt autogenerad. Ger inget direkt värde utan allmän info från nätet och många tror att det är den som finns- Oskick av Facebook. Och verkar svårt ta bort den trots att vi anmält osv

    Edit: läste för snabbt. Bra förslag så länge. Tack!

    Edit II: Man kan inte kommentera på sidan. Annars kunde man lagt in en länk som sagt
     
    Last edited: 9 nov 2022
  4. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    kan man inte ansöka om ägarskap om den andra sidan ?
     
  5. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Hittar inget sånt option. Rådet vi får är att anmäla sidan men de svarar inte. Sen finns ett option anmäla dubblett men då syns inte den sida vill vill ta bort. Varken från vår egen sida eller om man går in på faceboooksidan
     

    Bifogade filer:

  6. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    Nu har det gått 1,5 månad, när jag söker på Farsta hembygsförening så dyker eran egenskapade sida upp högst upp, den har många fler likes och en profilbild, medan man ser tydligt att den andra är autogenererad och den ser mindre intressant ut redan pga att profilbild saknas. Så jag gissar att problemet löste sig rätt bra ändå?
    Facebook har ju kass support, känt sedan urminnes tider tyvärr. Ni skulle väl kunna testa att anmäla autogenererade sidan för felaktigt innehåll eller något och hoppas att den försvinner, men i värsta fall kanske Facebook vidtar någon åtgärd även mot er egna sida då.