Problem: Facebook strular på Xperia S, oberoende av varandra

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av hell-man, 26 maj 2013.

  1. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Päronen - bägge två - är drabbade av ett mystiskt Facebookproblem. De har varin Xperia S. Deras mobila internet funkar utmärkt, överallt. De kan surfa, både med webbläsare, playappar och Tuben. MEN, Facebook totalvägrar. När de surfar mot mobilnätet går det inte att komma åt Facebook. Båda får då, oberoende av varandra och oberoende av plats, upp "Nätverksfel".

    Men hemma, mot wifi (eller på annan plats där de har tillgång till wifi), funkar även Facebook. Där går det helt felfritt.

    Vi har testat att uppdatera telefonerna (som visade sig vara uppdaterade), vi har rensat både data och cacheminne i apparna. Ingen skillnad. Och under tiden de har haft det här problemet har det kommit flera nya uppdateringar av FB-appen, som de utan problem installerat.

    Det enda vi ännu inte gjort är att avinstallera alla uppdateringar, men i och med att det inte går att helt avinstallera appen - och de genomfört flera uppdateringar med bibehållet problem - känns det inte rimligt att det skulle kunna vara gåtans lösning.

    Jag har sökt i forumet, men inte hittat något om detta. Är det någon som har något tips?

    (PS. Detta kan ha blivit en dubbelpostning. Jag lade en ny tråd, men den dök märkligt nog inte upp. Så nu lägger jag den igen. DS)
     
  2. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Prova det här som löste mina problem som var exakt lika...
    Citatet nedan tagen från en annan tråd här.........
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Citat:
    Ursprungligen postat av Knasen
    Min flickvän har samma problem med sin telefon.
    FaceBook funkar bra hemma när hon är uppkopplad via WiFi, men överallt där hon bara har 3G uppkoppling får hon "Nätverksfel"
    Finns det någon lösning på problemet?
    Vanlig surf, youtube och alla andra appar fungerar fint över 3G.

    svaret:

    Kolla under hennes apn om hon har någon proxy och port där. Om hon har det kan du ta bort dem.
     
    hell-man gillar detta.
  3. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har också upplevt problem när jag ska kolla på personer som jag inte är vän med men annars fungerar det för mig.

    Kolla detta på dina föräldrars telefoner.
    Inställningar -> mobila nätverk -> åtkomstpunktsnamn

    Har det proxy och port där under apn? Om de har det kan du ta bort det och testa Facebook igen. Har de inte det där så har jag inget förslag på lösning.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    hell-man gillar detta.
  4. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Strålande insats, hörrni! Stort tack. De hade både proxy och port där. Ännu är jag inte helt i mål. Här, hemma hos dem, suger mobilnätet så fenomenalt, så ett test har ännu inte kunnat genomföras i skarpt läge, men allt tyder ju på att detta var grejen.

    Tack!