Facebook widget uppdateras ej?

Diskussion i 'Desire Z' startad av yeppeyump, 27 nov 2010.

  1. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Hej!

    Någon mer än jag som har problem med Facebooks widget?

    Min slutar att uppdateras efter ett tag. Friendstream fungerar fint däremot. Teorier vad det kan bero på? Testat ominstallation av Facebooks uppdatering samt kopplat kontona igen.

    *** Skickat från min HTC Desire Z * * *
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    friendstream hör till Sense och dess facebookintegration, och har inget med facebookapplikationen att göra
     
  3. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Det må vara hänt, men min Facebook-widget fungerar ändå inte bra.

    Rätt som det är kan det fungera, men det är långt mellan gångerna. Går jag in i Facebook-appen kan jag se hur många statusuppdateringar som helst, men inte på widgeten alltså.

    Hur är det med era widgetar, funkar prima?
     
  4. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Har haft problem med Friend stream i snart ett dygn. Varje gång jag försöker uppdatera statusen via Friend stream så står det "Facebook gick inte att uppdatera, försök senare" och alla uppdateringar som visas är snart ett dygn gamla. Går jag via FB-ikonen så funkar det dock, är alltså bara Friend stream som inte funkar. Den verkar ha låst sig eller något.
    Någon som har samma problem?
    Jag bytte FB-lösenord igår och detta märkte ju DZ av direkt och jag blev ombedd att skriva in det nya lösenordet vilket jag gjorde. Skrev in det rätt också, det är jag säker på. Men när jag hade gjort det så gick det inte att uppdatera FB-statusen via Friend Stream.
     
  5. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag tror det löser sig om du tar bort FB synk konton och lägger till den igen.
    ___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

    Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.
     
  6. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Och hur gör man det?
     
  7. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Menu, settings, accounts & sync, Facebook, remove account?

    Ibland undrar jag på hur vissa typer av personer ens får skona på om morgonen.
    ___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

    Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.
     
  8. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen! Nu funkar det igen.

    Din syrliga kommentar har jag överseende med, alla är vi barn i början och måste lära oss krypa innan vi kan försöka gå ett par steg. :)
     
  9. eric.u

    eric.u Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma för mig med native facebook widgeten, uppdateras väldigt dåligt och inte alla inlägg syns heller. verkar som att den försöker filtrera till att endast visa vänners inlägg och inte typ gruppmeddelanden osv.

    Går det att på något sätt ställa in widgeten? hittar ingen knapp för att justera hur den ska bete sig ?

    Kör även facebook via social hub 4.0, den funkar lite bättre, men tar en evighet att uppdatera flödet när man går in där.

    Min flickvän kör HTC och friendstream den verkar uppdatera som den ska, widgeten alltså.

    Kommer från iPhone och den appen var riktigt bra aldrig nå problem å uppdatera snabbt.
    Hmmm
     
  10. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    nåt som man även bör tänka på är att under synkningar så finns det 2 facebook-"konton", en vanlig och en för htc... tror den för htc används till friendstream medan den andra är för vanliga fb-widgeten, så man inte ändrar på fel konto
     
  11. Morfar

    Morfar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exakt mitt problem! Friendstream funkar utmärkt, men jag vill hellre använda den lilla widgeten från FB. Jag har tagit bort och lagt till konto - och då funkade det. I en dag...