Factory reset - Tar bort uppdateringar?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av inact_0052, 4 dec 2010.

  1. inact_0052

    inact_0052 Guest

    Jag börjar tycka att luren börjar bli lite seg så jag har haft funderingar på att göra en factory reset.
    Men jag känner mig lite osäker på om en wipe skulle ta bort alla OS-uppdateringar också?
    Just nu har jag 2.2.1 med FRG83D. Så, vad tror ni? Kommer jag ha samma build number efter en wipe eller kommer uppdateringarna isf komma direkt efter att jag satt på mobilen?
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Factory reset tar inte bort OS-uppdateringar.

    Vilken program är det som drar cpu så det blir segt? Är det segt hela tiden?
     
  3. inact_0052

    inact_0052 Guest

    Egentligen är det inget särskilt program.
    Jag minns däremot att jag gjorde en factory reset förut och den friade en hel del minne och snabbade upp luren.
    Det känns som att olika applications samlar på sig en massa skräp som inte går att bli av med (kanske går om man rootat, men det har jag inte gjort).
    Så en liten julstädning innan Gingerbread kommer hade jag tänkt mig :)
     
  4. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    För övrigt, även om det kanske inte är direkt relaterat till att din telefon är slö... Jag testade att sluta använda Live Wallpapers och göra lite små tweaks i Spare Parts och jag måste säga att det har gjort min Nexus _mycket_ kvickare! Jag gjorde visserligen en factory reset innan, men det är klart märkbar skillnad på Live Wallpaper kontra inte Live Wallpaper. Bara som en liten sidonotis.
     
  5. inact_0052

    inact_0052 Guest

    Ja det håller jag med om. Har slutat använda Live wallpapers, tycker också att de drar alldeles för mycket och gör luren slö.
    Men funderar ändå på att göra en factory reset, rensa lite innan Gingerbread kommer.