Problem: Factoryfs.img

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av mahainternationalab, 9 jun 2012.

  1. mahainternationalab

    mahainternationalab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vet inte vad som har hänt men det är så jag tror jag har fuckat min telefon eller rent sagt minnet

    jag gjorde något och sen fastna telefonen helt och fick inte igång den sen läste jag på ett inlägg och gjorde vad det stod och fick min telefon funka igen men nu står det att jag har mindre gb än vad jag hade innan

    har jag skadat minnet och finns det någon lösning att få tillbaka allt igen som vanligt?

    Edit: Har bara kunnat använda mig av Q1_20110914_16GB-patched och inte vanliga pit filen för då fastnar den på factory..
     
    Last edited: 9 jun 2012
  2. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för likande då jag inte var noga att läsa allt om ROM´n jag flashade.
    Min Note bootar inget rom längre och det spelar ingen roll hur jag försöker Odin eller CWM,Stock eller Custom rom.Jag fick igång den 1gång med hjälp här ifrån https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=74568 fast allt sket sej på samma sätt igen när jag skulle köra wipe i den romen jag aldrig haft problem med tidigare.Nu säger "CWM att E:Can´t mount /emc/".

    Kommer du in i CWM å får samma fel meddelande?
    Fastnar din install på factoryimg i Odin?
     
  3. mahainternationalab

    mahainternationalab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER




    Jag testa typ alla pit och fick fram att jag fick igång Q1_20110914_16GB-patched-regain-1126400-kB.pit

    Då har jag nu usb lagring 9.32gb och det är mycket bättre än innan

    Alltså jag kan flasha den Q1_20110914_16GB-patched och vilken rom på odin och det funkar men jag får inte mina GB, då står det 8gb ledigt när egentligen det var ~ 11.X när man köpte telefonen
     
    Last edited: 9 jun 2012