Om hon har valt att gå ifrån dej, varför vill hon då vänta med skilsmässan?
Har varit i liknande situationer i livet (dock inte lika omfattande då jag inte hade barn eller hus då) och det har alltid varit att jag inte har "märkt" problemen.
Tjejer verkar ha en tendens till att bearbeta allt i sitt huvud istället för att rakt ut säga; Vi måste prata, jag mår inte bra i vårat förhållande! Och det gör att man själv framstår som en idiot som inte har märkt något.
Är skilsmässobarn själv och den skilsmässa mina föräldrar hade var ett rent h*vete! Vilket gjorde att jag blev den som fick ta hand om min lillasyster som det tog väldigt hårt på. Som barn fick vi även höra båda sidorna, då vi bodde varannan vecka hos mor/far. Och eftersom dom inte skildes som vänner så fick man höra mycket smutskastning mm.
När man är barn så har man svårt att förstå varför dom kan säga såna saker om varandra när dom tidigare älskat varandra. som liten så suger man åt sej av allting också.
Så är det något jag tycker så försök att hantera hela situationen så bra som möjligt så att om det nu blir skilsmässa, så kan ni åtminstone vara vänner.
Ni kommer ju även att ha delad vårdnad om barnen så ni kommer ju regelbundet att träffa varandra när ni ska lämna barnen.
Jag tycker även att du kan säga till henne att du tycker att hon borde ha sagt något till dej, så att du hade kunnat få en chans att kanske kunna rätta till allt.
Du kan ju bara påpeka det som en tankeställare så att om hon hamnar i samma sits i framtiden så kanske det blir lättare.
Man är trots allt två i ett förhållande och hjälper ju varandra i motgång, jag tror många par går isär just för att den som är tveksam inte tar upp det när han/hon känner att det inte är bra.
Jag talar av egen erfarenhet.
Min flickvän nu är dock helt underbar, vi hade en svacka tidigare iår och då sa hon direkt vad det berodde på och varför hon mådde så dåligt.
Så vi pratade ut och fann en lösning
Hade hon inte gjort det så kanske vi inte varit tillsammans nu.
Ska dock sälja huset jag bor i nu just för att få det att fungera, men vad gör man inte för kärleken.
Vill försöka ge dej lite peppande ord, så ta en dag i taget och var glad över dina underbara

barn

som verkligen är din stora glädje.
Vet inte hur gamla dina barn är men dom kan nog ge dej ett väldigt stort stöd i denna situation.
Efter skilsmässan (när allt hade lugnat ner sej) så kom jag både närmare min far och mor, vi fick en otrolig kompisrelation som inte fanns tidigare. Tror inte det hade blivit så om dom inte hade gått ifrån varandra.
Tråkigt nog så gick min mamma bort för 3 år sen, men den nära relation vi fick efter skilsmässan gör att jag minns henne med sån stor glädje och är så glad över den tid vi fick tillsammans.
Förlåt om jag gått offtopic i slutet men det kändes så befriande att få skriva av sej, kändes som att ytterligare en sten släppte från hjärtat.
Click to expand...