En lite update:
Vi har pratat väldigt mycket sista dagarna och det var väl synd att det krävdes en kris och separation till det. Vi har bra och vettiga diskussioner angående detta. Och jag har fått reda på allt som hon tänkt och stört sig på.
Det mesta vet ni redan. Men dessa tankar har gått så långt så att blivit bitter på innebandy och väldigt frusterad och dessa har fått henne och må sämre och sämre utan att säga nått. Har varit borta för mycket och det står jag för men det är tragiskt att vi inte kunnat nå fram till varandra. Hon har även pga samma anledningar känt att det mesta av ansvaret av barnen ligger på henne. Detta har med slutresultatet att hon mår dåligt och har tappat hennes känslor för mig, hon känner alltså inte om hon älskar mig. HON SÄGER ATT HON VILL INGET HELLRE ÄN ATT VI SKA HITTA TBAKS TILL VARANDRA. Men att hon behöver tid och uttrymme för att hitta tbaks till den glada person hon faktiskt är. Och då märker hon vad hon känner för mig.
Jag mår väl lite bättre idag, har landat i detta och får göra det bästa för barnens skull. Men självklart är jag är jättelessen över situationen. Jag älskar henne och barnen över allt annat.
Vi har haft en mäklare som har värderat huset och det blev ett positivt resultat. Vi försöker inte stressa fram nått men ändå nånstans skynda lite grann. För vi är båda överrens att om vi ska en kunna hitta tbaks till varandra, så måste vi flytta ganska snart så vi inte går och trampar på varandra. Och förhoppningsvis så saknar hon mig när hon är själv. Men tiden kommer visa vilken väg jag och hon kommer vandra i livet. Och älskar hon inte mig så är vi inte menade för varandra och då vill jag ändå inte leva med henne.
Men det är jobbigt då det är jag som orsakat mycket av våra problem. Jag skulle ha stannat upp och tänkt till för fem öre och förstått vad som är viktigt i livet. Och det hade ju definitivt INTE varit innebandyn.
Last edited: 29 sept 2010