Fan vad trött man kan bli på den här telefonen och Kies..

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av timoat, 2 jan 2011.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nix, de enda kontakter jag har är de som jag har lagt till i gmail på datorn. Inga telefonnummer whatsoever...

2. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Såhär hade jag gjort eftersom telefonen är rootad.
    Exportera först dina kontakter till SD card inne i telefonboken. Du kan importera dem sen om de skulle försvinna.

1. Inaktivera OCLF

2. Kolla om du har 3-knapps kombo genom att starta telefonen i recovery genom att hålla ner Volym Upp+Home+På/Av

3. Om inte följ den här guiden.

4. Ladda ner Titanium Backup från Market och gör backup på apps + system info enligt den här metoden.

5. Ladda ner den här filen och lägg den på telefonens sdcard (dvs inte i någon mapp utan i rooten).

6. Gör detsamma med tex den här, som är Darkyys 7.7

7. Stäng av telefonen och starta recovery med Volym Upp+Home+På/Av

8. Välj apply sdcard:update.zip (Telefonen kommer startas om och du får trycka på samma igen för att det ska funka oftast).

9. Välj install zip from sdcard

10. choose zip from sdcard

11. Bläddra ner (eller upp, det loopar) till Darkyys_7.7_Gingerbread_Edition_Wipe.zip eller vad den heter och välj den, tryck Yes. (Konstiga blåa symboler kommer upp på skärmen, ingen fara det ska vara så. När allt är klart gå tillbaka och välj Reboot Now. Första uppstarten kan ta upp till 10minuter då hela ROMen fixas till.

12. Nu sitter du på Android 2.2.1 och nu är det dags att ta tillbaka dina saker från Titanium Backup.

13. Fixa till ditt nätverk och ta bort all synkning. Gå ut på market och tanka hem Titanium Backup och följ Restore backup från samma post som tidigare.

Om någon anser att något är galet säg till, tack.
    Jag vet att liknande guider finns tillgängliga på forumet, men jag anser att det inte skadar att visa det inne i TS tråd.

3. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Gå in på inställningar - konton & synkning - gmail och kolla så att kontakter är i bockat.

När du ska ansluta till kies så se till att det inte finns för långa mappnamn på sdkorten. Det kan få kies att bugga ur. En del mappar kan även vara dolda.
    Och ta bort allt som har med lagfix och göra först.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Oh, jäklar wuqqs, där har jag något att bita i! Jag tackar och förbereder mig mentalt för detta hästajobb!

När du säger SD kortet, menar du det interna eller externa?

5. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Interna!

6. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som jag redan sagt flera gånger, du måste välja att kontakterna ska synkas. Prova att göra såhär för att förstå hur det fungerar. Gör en ny kontakt. I den första rutan som kommer upp kan du välja att spara kontakten på telefonen, SIM eller Google. Google SKA komma upp om du har skrivit in en giltig gmail-adress i konto-inställningarna. Skriv något slumpmässigt namn o nummer bara och spara. Den ska då komma upp på ditt google-konto. Jag kan inte förklara mer utförligt än såhär.

7. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Inget om trådskaparen alls men om man ser till frågorna han ställer så verkar han inte extremt insatt. Är det inte säkrast att hålla sig på officiella spåret då tror ni? Jag skulle inte rekommendera något annat i varje fall.

Kolla som sagt under konton och synk att kontakter är ikryssat.Om inte, kryssa i det och låt nallen synka klart. Logga in på gmail på datorn och kolla att kontakterna finns.

Plocka sedan ut det externa minneskortet om du har ngt sådant. Formatera det interna lagringsutrymmet. Gör en factory reset.

Efter det så skulle det förvåna mig om inte Kies hittar nallen

8. Husknuten

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Sedan kan du trösta dig med att Kies-problemen är som bortblåsta i nyare programvaror. Får du bara in 2.2 så kommer det inte att vara mer trubbel sen

9. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Beyond the mind: Jag förstår precis vad du menar, det kommer upp Google och sparas till Gmail fint, problemet är att jag har ca 100 kontakter på simkortet som INTE skapades på SGSen, utan en äldre telefon utan Gmail valet. Det är dem jag inte kan få att dyka upp i gmail. Jag HAR valt att kontakter skall synkas, nallen synkar klart, de finns där ändå inte.

ALLTSÅ: Nya kontakter synkas, de gamla synkas inte. Hur gör jag för at synka de gamla också?

Husknuten: Det är så här man lär sig, man gör grejer man inte gjort innan med hjälp av folk som vet bättre (men som också var i samma sits som jag innan någon visade för dem hur de skulle göra)! HAha, jag menar jag har ju lyckats roota och andra grejer med hjälp av guider, och den här som wuqqs postad är extremt lättfattad, stort tack till honom för det!

10. Husknuten

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Tryck menyknapp --> importera/exportera --> importera från SIM :)

11. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ok nu sitter jag med 221! Skulle gora restoren nu med Tit backup, jag antar att jag ska kopa pro versionen, do dem gratis sager att luren inte ar rootad?

12. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Nej, det behövs inte. Du behöver busybox också (finns på market)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ok nu har jag oterstallt allt! Men det verkar som att ett par vasentliga saker forsvunnit. Man kan ej langre valja om man vill ansluta pcn till internet via telefonen samt mobile AP har forsvunnit fron installnijgar. Gommer de sig nogonannanstans?

mobile AP hittade jag nu, måste varits förvirrad eller nåt.... men valet att ansluta via usb finns inte längre.

Last edited: 2 jan 2011
  14. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Då får du vara förvånad, för jag har försökt med det ett otal gånger och _aldrig_ lyckats ansluta mig med Kies.. Tyvärr är programmet så dåligt gjort att det på vissa maskiner aldrig tycks fungera.

15. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tack för hjälpen allihopa, och ett spreciellt tack till Wuqq för den fina, lättförståeliga guiden! Det enda jag blev förvirra över var när Tit backup inte fick root access. men efter ett par försök gick det bra ändå (av nån anledning)!

Ska bli spännande att se vad det finns för nyheter i det häringa!

Tim

16. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kul att höra att allt löste sig :) Hoppas du kommer trivas med customroms. Det gör jag :D