Fåniga animationer i SMS? (a'la Sony Ericsson)

Diskussion i 'Applikationer' startad av sternradio, 24 mar 2010.

1. sternradio

sternradio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bara ägt min Hero i ett par veckor, men har redan kommit fram till att en Androidtelefon är ett måste för att kunna överleva dagen. Mina SMS hanterar jag med Hancent SMS och är väldigt nöjd! Grym app!

Något som jag dock saknar från tiden då jag hade en Sony Ericsson-telefon är att kunna lägga in fåniga animationer och ljudeffekter i mina sms (ems?). En mycket meningslös, men uppskattad funktion. Min HTC förstår givetvis ingenting när den får något sådant skickat till sig, utan plockar helt enkelt bort det ur smset.

Någon som vet vad jag menar? Det fanns alltså färdiga animationer som både tex S-E, Siemens osv kunde hantera. De såg dock inte likadana ut på de olika tillverkarnas telefoner. Finns det någon slags "add-on" eller liknande för att kunna hantera detta?

Med hopp om positivt svar.

Last edited: 24 mar 2010
  2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

vet precis vad du menar men undrar om inte det var något som kom med mobilen och bara vissa mobiler stödjer.
    när jag hade min SE mobil kunde bara andra med SE mobiler se just dom animationer du pratar om.
    Som svar på din fråga så nej jag har inte sett något liknande.
    du kan ju kolla om chompsms har det.
    Chomp och handcent är dom stora sms programmen på market

3. sternradio

sternradio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet att det fungerade att skicka från min SE till en äldre Siemens. Siemensmobilen visade då inte en exakt likadan, utan dess motsvarighet till den animeringen. Får ta och kolla upp Chomp :-) Tackar!