Utsatt för Fraud/Scam! 
Hej alla!
Är ny här på forumet.
Vill bara meddela vad som har hänt mig, och höja ett litet varningens finger!
Jag lade en beställning på en N1:a i fredags kväll, och fick ett ordernummer (#1xxxxxxxxxxxxxx).
I måndags fick jag ett mail från Google Checkout om att jag var tvungen att verifiera mig, vilket jag gjorde.
En stund senare trillade det in ett mail om att min verifiering hade godkänts, Checkout-kontot aktiverats och att min initiala order hade annullerats.
Jag fick inget bekräftelse-mail från Google Checkout om att min order hade annullerats, men lade ändå en ny beställning och fick ett nytt ordernummer (#2xxxxxxxxxxxxxx).
I tisdags upptäckte jag att leveransadressen på DHL-trackingen för min initiala order (#1xxxxxxxxxxxxxx) hade ändrats från Borderlinx UK till Hong Kong!
Kontaktade Google Checkout-supporten, men fick inget svar.
Igår såg jag att den initiala ordern hade levererats till Hong Kong, och mottagits/signerats av en "Mr Kwan".
Gick åter in på Google Checkouts supportsidor, och begärde en "refund".
Efter ett litet tag så fick jag svar från Android Support-teamet att "After reviewing your account, we can confirm that your order has not yet shipped."!???
Det framgår ju för böveln klart och tydligt i DHL-statusen att min order levererades till Hong Kong!
Nu har jag åter kontaktat supporten och har bett dem lösa den här förbannade härvan...men hyser inga stora förhoppningar. 
Skall till banken imorgon och åtminstone försöka se till så att jag får summan tillbaka för den första ordern, vars belopp ligger som "skyddad/reserverad".
Kan också slutligen passa på att nämna att den andra ordern jag lade (#2xxxxxxxxxxxxxx) är på väg till Borderlinx UK-adressen.
Last edited: Mar 11, 2010